Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Melker och lite annat.............

Av Malin wiper - 10 januari 2012 16:00

     

I går på Ritz konditori så träffade jag på fina  och goa Melker  som varit i min blogg flera gånger. Han är barnbarn till Åsa som är delägare i Ritz. Dottern brukade arbeta på cafét förut och hon är jättegullig. Denna gång fick jag höra hans röst för första gången och det var kul...  annars har han varit knäpptyst. Han hade sån fin manchesteroverall på sig som hade en massa kul detaljer och duffelknäppning. Jag gillar hans namn som får mig att tänka på "Saltkråkan" och farbror Melker.


  

Sen fick jag chansen att dregla över allt gott kaffebröd....  


  


Vad sägs om ett tangentbord i Choklad?...   Hade jag haft ett sånt så blev det uppätet direkt och sen var det kört med bloggandet....  Klicka här för att se vart det finns


  

På söndag är det "Tulpanens dag" fick jag vetskap om när jag gick förbi vårt konsum. Då får man köpa sig en bukett


  

På vårt City skor har dom rea från 30-50%. Det är en jättefin skobutik med trevlig och glad personal och bra service och en bra blandning av skor och annat. Klicka här för att komma in på deras facebook som uppdateras ofta


Jag letade efter roliga skor och hamnade på min bloggvän Stevies blogg...  där han satt in en massa kul skor. Klicka här för att komma in på sidan


  

I går när min man var i huset och städade så tog jag en promenad och kom hem lite för sent och såg att min man kommit hem lite tidigare och ställt bilen framför porten. Jag skämdes och fick dåligt samvete för jag skulle ju ha maten klar och inte bara vara ute och förlusta mig...  När jag kom in så höll han redan på med maten och tyckte inte alls att det var nån katastrof eftersom han gillar matlagning så man har en väldig tur...  Jag var inne på Selmas kläder också men det får jag skriva om senare.


Dagens bildskörd i vårt härliga vinterväder:


   

På torget var snöplogningen igång för fullt eftersom det snöat sen i går kväll. Det är så vackert ute.


   

En liten bild från en del av torget. Längst fram Selmas kläder och bredvid Jonssons konditori.


   

Kolla vad nära jag har till ICA och centrum. Man ser skylten längst fram på bilden


   

Fin grind till ett vackert hus


  

Lagan nere vid kvarnen och Ingelund


   



 
 
skrivmoster

skrivmoster

10 januari 2012 18:56

Vilken liten läckerbit som heter Melker! Jag längtar efter mina läckerbitar!!
Gott fika som alltid när du fotograferar på Ritz. Och så fina vinterbilder - ni har ju vinter faktiskt! Så fort det ändrar sig.
Förstår att mr T klarade matlagningen och att du fick njuta av det han lagat.
Vi har ätit gott fikabröd och tårta idag. Vi var ju på kalas!!

Ha en fin kväll! Go´ kram till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 januari 2012 09:41

Ja du han är så fin och go så man vill bara krama om honom ;) Dom har verkligen fint kaffebröd och smörgåsar. Fast nu är vintern borta och jag misstänker för gott.

Nu skall jag gå in och kolla hur du hade det på kalaset

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards