Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Café Bakgården, Borås....

Av Malin wiper - 29 juli 2011 18:59


Vi har nyss kommit hem och haft en toppendag hos mamma och även fått lite gjort inför hennes flytt.  När vi åkte dit så tog vi paus i Borås och gick på ett Café som vi besökt en gång för några år sedan. Det heter " Café Bakgården" och är ett av dom bättre ställena. Dom har verkligen pyntat och gjort fint med blommor utanför det vackra gamla stenhuset.


Klicka här för att komma in på deras hemsida



Så här fint ser det ut utanför alla deras fönster.



Dom har även en utomhusservering framför Caféet.



Tyvärr så var hälften av bilderna så dåliga att jag inte kunde använda dom. Har inte fått tillbaka min nya kamera än från reparationen. Jag skall få en ny men det tar tid med försäkringen. Inomhus så är det lite mörkt men mysigt. Dom har 3 rum med olika möblemang och gamla saker.



Jättefina kristallkronor i taken. 



Mr T tog ett grovt bröd med brie ost och salami. Jag tog en ljusare med skinka och ost. Tyvärr har vi nästan bara fikat i dag så det blev till slut lite urspårning...  när vi var på väg hem.



Lite bättre bild på kakfatet.



Här är själva bakgården där man kan sitta om det är finare väder.



Den här unga killen verkade arbeta där, han började skoja med oss lite. Han ville vara med på bild och fick här stå med min man. Han kallade oss för mamma och pappa...  vi som hade kunnat vara farmor och farfar till honom...  Han var så snäll och trevlig. Det var även dom andra som arbetade där så stämningen och mysfaktorn var på topp.



 

 


Klicka här för att komma in på Ella Fitzgeralds hemsida.  Hennes röst innehåller så många nyanser.



Fortsättning följer i morgon.............................


Ha en fin kväll...  

 
 
Sussi

Sussi

29 juli 2011 20:56

Det är så där man får tillbaka gästerna. Först och främst trevlig personal och sen så där fint utanför. Det märks att det är ett seriöst café det där :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

29 juli 2011 21:28

Precis så är det. Bra beskrivning

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Av Malin wiper - Lördag 4 maj 08:00

    Läkarmissionen som vi besökt i många år fanns förut på Bäckby men har nu flyttat till Stenby. Det är ett område med många butiker, restaurang mm. Läkarmissionen ligger nu i ett stort hus där både gym, frisör och annat finns att tillgå.    ...

Av Malin wiper - Fredag 3 maj 08:15

  I går hade vi också en jättefin vårdag med 18 grader varmt men det blåste lite mer så det blev lite svalare, men det stör inte mig. På sidan om bibliotekshuset så kan man se denna plantering nu som vaknat till liv     Här ser man dom vack...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards