Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Brudklänning!

Av Malin wiper - 18 mars 2011 17:30

  


   Vi åkte in till Jönköping och gick på några second hand och gjorde lite annat också. På Röda korset ville en av tjejerna som jobbat där rätt länge att jag skulle fota en brudklänning dom fått in som dom skall ha med på en extra försäljning i morgon lördag. Hon frågade om jag kunde sätta in den i bloggen och det gör jag gärna. Dom skall då öppna upp ett rum tillfälligt där dom säljer lite extra saker. Klänningen är helt underbar och i ett vackert satintyg som är lagomt tjockt och klänningen verkar inte alltför tung än om den är prydd med pärlor. Dom kommer att sätta ett ca pris på 3000kr på brudklänningen

 

              

 

Klicka här för att komma in på Röda Korsets hemsida.

 

  

 

Det var inte lätt att fota den framifrån för ljuset kom rakt på från ett fönster. Den är mycket vackrare än jag kan få fram.

 

        

 

  

 

Det medföljer en liten vit satinväska med pärlor och brodyr

 

              

 

  

 

Närbild på klänningens överdel.

 

        

 

  

 

Det är olikformade brodyrer och pärlor runt om klänningen

 

     

 

  

 

Så här serkanten ut längst ner på klänningen

 

     

 
 
skrivmoster

skrivmoster

18 mars 2011 18:25

Vilken vacker brudklänning och så många fina detaljer den har! Billigt också!! Den måste ju gå åt fort! Det är nästan så man önskar sig tillbaka...

Tack för att du visade den!!
Kram och ha en härlig kväll!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 mars 2011 18:45

Det var ännu vackrare i verkligheten. Jag har inte varit en vit brud trots två äktenskap
kram

 
Maya

Maya

18 mars 2011 19:23

Jaaaa....suck....här börjar man drömma igen....Väntar bara på DEN STORA FRÅGAN ;)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

18 mars 2011 19:30

Jag trodde att du var gift ;) Jag har varit gift 2 gånger men inte i vitt men ändå snyggt.
Då får du ställa frågan ;)

Kramar

 
Stevie

Stevie

18 mars 2011 22:08

Tänkte just GRATTULERA DIG,
trodde att det var Du som skulle giftas bort!
:)
Tog väl fel då, men jag undrar om jag har rätt?!

Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

18 mars 2011 23:29

Jag är redan gift sen 20 år tillbaka ;)
Du är för kul

kram

 
Ingen bild

Mia

18 mars 2011 23:04

Oj oj oj vilken klänning. Fantastiskt vacker. Blir sugen på att åka på secondhand imorgon här i Jkpg. Kram fr Mia

Malin wiper

18 mars 2011 23:34

Ja du verkar vara i Jönköping. Då tycker jag du skall åka till Röda Korset. Klänningen var som helt ny

kram

 
Sussi

Sussi

18 mars 2011 23:13

Verkligen superfin brudklänning! De måste ha varit ett stort jobb att få ihop den där..

Det är så kul att se dina inlägg från butiker runtom där du bor. Så många fina saker..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

18 mars 2011 23:33

Ja den var grymt snygg men jag har aldrig varit en brud i vitt. Det var inte modernt när jag gifte mig första gången. Det var ett tag sen jag fotade från butiker nu så det var dags

Hoppas din kväll varit bra
kram

 
Annelie

Annelie

19 mars 2011 01:09


Wow, vilken brudklänning.
Den måste ju försvinna fort,, för vilket billigt pris på nå så vackert.

Jag är glad att jag hade vit brudklänning när vi gifte oss,, eller kritvit var den inte, utan mer gräddvit.
Här är vårt bröllop, ifall du inte har sett det.
Hade egentligen en sjal som jag skulle ha över axlarna också,, men det var 30 grader varmt denna dag den 10:e maj 2008, så det skulle ha blivit alldels för varmt.

http://www.youtube.com/watch?v=zoTocPQtZTo

Kramar om..

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 mars 2011 09:09

Ja du den var urfin. Jag har inte gift mig i brudklänning för det var inte modernt och jag har inte gift mig i kyrkan. Jo ert bröllop har jag sett och det var verkligen annorlunda. Du och din blivande var jättefina och din klänning var helt underbar. Det måste vara ett minne för livet.

Då har ni varit gifta 3 år 10:e maj ;)

Ha en jättefin dag
kram

 
Monica

Monica

19 mars 2011 14:58

Lyckliga brud som får bära denna vackra klänning:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2011 17:00

Ja dom flesta vill nog gifta sig i en sån klänning men jag har aldrig kännt så. Det var inte sånt mode när jag var ung.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards