Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Seglarbilder från min son................

Av Malin wiper - 7 juni 2015 09:21


  

I dag vaknade vi 09.00 och det var både disigt och blåsigt. Det gör inte mig nåt men jag tycker synd om dom som älskar sol och värme, och dom som har semester. Enligt väderleksrapporten så kommer det att som mest bli 20 grader. Vädret har man ingen makt över. Vi kom inte ut nåt i går och har missat allt roligt som hände den dan både vad gäller fordon, Ölmstaddagen kaffebesök och annat. Kroppen verkar man inte ha så stor makt över heller. I dag känns det i alla fall som man fått sova ut och efter en vilodag så är det dags för promenader igen. Min man och jag skall försöka baka lite också så vi har nåt i frysen när vi kan bjuda hem lite folk, när man känner sig piggare. Sen vill vi göra iordning balkongen där alla möbler står redan så det är bara att placera ut och pynta. Hoppas ni läsare haft några fina dagar och även får en skön söndag

 

   

Min son är ute och seglar med sin nyinköpta båt så han har skickat över lite bilder. Det ser fantastiskt ut och nu börjar han varva ner och njuta av tystnaden och den vackra utsikten. Som ni ser så har han även en motor på segelbåten för säkerhets skull. Han skickar meddelande till mig där det står "OK" men skulle det hända nåt så får jag nödmeddelande. I går kunde jag prata med honom i telefon rätt länge för han hade ankrat några dagar, han har så mycket hjälpmedel för att ladda upp telefon och annat. Bland annat solenérgi. Ett  tag när det bara regnade och blåste så blev han lite less men i går sken det upp, sen kände han att det hade varit roligare med sällskap men ingen hade möjlighet. Vi skulle ha varit med honom nu men sån otur som vi haft i 2,5 år nu så blir man inte förvånad längre.         

              

 

   

Naturligtvis måste man ha en maskot med sig...    och flytväst är ju självklart. Min son har köpt med sig en massa böcker också både för segling och avslappning för det blir mycket tid när man inte befinner sig i stadsbruset.          

 

 


Ett av soundtracken till filmen Ted som är helt galen och rå men så här efterråt så kan man tycka den var rätt kul. Klicka här för att se min recension av filmen. Jag var inte nådig...  tog i så jag sprack...  Det är Norah Jones som sjunger i detta klipp 

 

   

Allt måste ju smaka bättre ute på sjön. Hittade denna bild på hans facebook. 

 

   

En dag låg han vid Klubbholmens gästhamn där han inte behöver betala för han är medlem i båtklubben. Han skulle hem och hämta grejer och även köpa sånt som fattades. Vi har själva varit med min son till Klubbholmen ett antal gånger och det är jättefint där. Man kan även fika och äta i vacker miljö. Sen finns det så många fina båtar att kolla in.


 

   

Här har han ankrat bredvid en udde som han besökte och gick omkring på. Han kommer inte att segla till havs i sommar utan just nu är han i Mälaren och gör starandhugg lite överallt. Han har köpt bra utrustning till båten och han har även sett till att han ligger bra för dynorna är i tempur. 

 

 

   

Så här vackert kan det se ut och vi längtar tills vi kan åka till honom och ta några dagsturer och bara njuta.

 

 

Ha nu en skön söndag och njut.  

 

 

 

#Segelbåten #Maskot #Klubbholmen #Motor #Tempur 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards