Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Frejas Bod second hand i Vaggeryd...

Av Malin wiper - 7 juni 2015 14:00


    


    

Min man och jag gick iväg till Frejas bod i torsdags för att lämna in lite saker vi rensat bort från hemmet. På gräsmattan utanför står två uppsättningar av såna här fasta bänkar som var till försäljning för 1.500 kr/st. Dom var helt nya och hade vi haft trädgård fortfarande så hade det varit kul med en sån uppsättning på gräsmattan. Det är en jättefin second hand med bra priser och man hittar ibland riktiga fynd. Även en bra och välkomnande stämmning där också. Klicka här för att se vad jag skrev om Frejas Bod i juni 2014. Detta inlägg hade kunnat bli dubbelt så långt men jag har börjat gå in och rensa inläggen när jag skrivit klart, då får jag bort onödigt så man lär så länge man lever.


  

Framför ingången så fanns det fler utemöbler bland annat detta bord och nån slags fotpall


En gammal kamera med väska. Märket är unibox från 1954 och den såg lite annorlunda ut 

 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa historien över denna kamera som dom sålde urbilligt hos Freja. Klicka här för att komma in på en fotosida där en person använt denna kamera och man får se bilder, även närbild på kameran, intressant. Vi skall gå dit och kolla till veckan om den finns kvar för den är en häftig inredningsdetalj också. Sen kan vi ju även testa att fota med kameran. Klicka här för att se närbilder på kameran runtom 

 

 


Det dyker ofta upp gamla symaskiner i bra och väl bibehållen väska. Denna är en Huskvarna utav en sån sort som håller i evighet. den kostade drygt 100 kr

  

En hängande vit lampa som såg lite 1970-talet ut med sina typiska blommor och i plastmaterial                      

  

Denna gillade jag men vi har ingen plats kvar att hänga nåt på. den bestod av avlånga pärlor och även små. Lite tidlös modell


  

Detta bord var verkligen en liten pärla från ca 1940-1950-talet så tidlöst, snyggt format och dom hade satt bara 100 kr för detta snygga bord. Det är som ett litet kaffebord med hylla att lägga tidningar eller böcker på


  

Jag köpte denna höganäskruka som var avlång och inte så stor som det ser ut på bilden. Den kostade bara 10 kr och den skall jag ha på ett av balkongborden med blommor i. Jag har aldrig sett denna modell förut


  

Sen fick jag då tag på en notbok som jag har satt på det handgjorda notstället som vi köpte av Kims bror. Klicka här för att se lite olika bilder på notstället

          


  

Jag köpte en liten tavla med fjärilar som motiv som vi ställde på detta skåp i sovrummet. Det är ett förvaringsskåp som vi köpte på IKEA:s barnavdelningen när vi flyttade in i denna lägenhet. Funkar även till vuxna när man vill ha lite extra förvaring. 

      

Vi har varit ute och promenerat två gånger i dag och det gör att man blir smidigare och på bättre humör. Jag har även börjat lära mig att dela upp inläggen så jag fixar till några bilder sen gör jag nåt annat, och bara sitter 15 minuter vid datorn/gång, till slut har jag ett inlägg och har även hunnit göra annat emellan. Jag har börjat gå in på era bloggar men det tar lite tid för jag tar en i sänder. Det blåste rätt kraftigt men vi slapp regn trots mörka moln. Ha nu en skön kväll innan en ny oskriven vecka kommer emot oss.


   

Freja #Second #Kamera #Höganäs #Fjärilar #Bord #Singer #Huskvarna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards