Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Klädnypeklänning!

Av Malin wiper - 13 januari 2011 23:42

                                 


Det har blivit en sen kväll för oss eftersom jag ville ha klart en klädnypeklänning tills i morgon. Nu är den äntligen klar så jag kan gå och lägga mig. Såg att vi nu fått en ny funktion här på bloggplatsen som gjorde mig jätteglad. Vi kan nu ta in videoklipp utan att behöva gå genom youtube. Det gör det mycket enklare och jag skall börja filma med min kamera och sätta in egna klipp så småningom. Dessutom har bloggplatsen ökat sitt medlemsantal med flera hundratusen bloggare och det känns toppen och dom har verkligen blivit bättre och bättre. Jag har inte haft nåt fel här på länge vad jag kan se. Grattis till bloggplatsen...          

 

       

 

Så här blev klädnypeklänningen. Det svåraste att sy på denna är snedslåbandet i halsringningen för blir det snett så ser det inte klokt ut, allt måste stämma. Det var ett rent helsike när jag sydde mina första klänningar. Inte roligt att sprätta upp sånt och sy om, i alla fall inte med mitt dåliga tålamod...  Klänningen är som en påse som man har klädnypor i när man skall hänga tvätt men den går även att ha till annat ex hårrullar, plastpåsar, bomullspaket, post som man skall gå igenom, kammar o borstar mm.      

  

  

 

Jag fick en burk med knappar och broscher av min väninna ia och en av broscerna passade perfekt som utsmyckning till denna klänning. En söt fjäril.

 

   Till er som inte sover önskar jag God natt och sov gott. klockan ringer snart...   

 

     

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 januari 2011 01:17

Vad skönt att du hann få klart den. Jag var in på bloggplatsen häromdagen faktiskt för att kolla om man kunde lägga in filmklipp. Såg att det inte gick men mailade till dem och det var visst inte så svårt att ordna. Förmodligen är det fler som ville ha den funktionen. Jag tycker det är jättesmidigt att slippa ladda upp på YT även om vissa klipp hamnar där sen ändå.
Hoppas du sover sött nu och att ni får det bra i Jönköping.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

14 januari 2011 09:10

Ja det känns bra. Vad bra att du ringde till bloggplatsen för det är mycket värt att slippa gå genom youtube.

Jag har sovit sött och hoppas du gjort detsamma

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

14 januari 2011 08:54

Godmorgon! Först vill jag berömma dig för din klädnypeklänning. Jättefin. Precis lika fin som alla de andra du visat oss här på bloggen.
Sen det här med bloggplatsen, den verkar jättebra.
Jag har velat byta länge men man har ju allt på den man har nu så det blir nog inte så.
blogg.se finns inga roliga funktioner alls.
Nått jag verkligen saknar som du har är det här med att kunna fylla i svar direkt i det kommentarsfältet man vill. Jag har hört med blogg.se men de vill inte fixa det.
Nu är det ju lätt för mig som inte har så många kommentarer men de som har det kanske får skriva sitt svar efter kanske 50 inlägg. Man vet ju inte vilket som hör ihop.
En stor eloge till bloggportalen som lyssnar till sina blogganvändare och anpassar bloggen till dem.
Kram och ha en bra dag.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

14 januari 2011 09:09

God morgon tillbaka. Kul att du gillar klänningan Cattis. Om du har allt där du är så behöver du ju inte byta. Vi har fått mer och mer funktioner eftersom tiden gått. Hade inte vi blogg.se i början eller var det bloggagratis?. Ja du detta med kommentarer har blivit mycket bättre här och inte så omständigt. Ja det är mycket värt att bloggplatserna lyssnar på sina bloggare

Ha en fin dag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

14 januari 2011 10:31

Hej igen!
Ett litet tillägg till min förra kommentar.
Jag skrev att jag har allt på blogg.se men då menar jag mina inlägg. Inte alla funktioner som finns på bloggplatsen.
Jag tror det var bloggagratis vi hade från början. Bytte plats flera gånger för jag visste inte hur det funkade. :)))

http://jagmenjag.se

Malin wiper

14 januari 2011 10:42

Du ser ;) jag har inte bara en skada utan ser fel ibland i min brådska :0) bra att du förklarade för mig

kramar

 
fru-glad

fru-glad

14 januari 2011 14:26

Du syr så fina klädnypeklänningar jag är så glad för den jag vann hos dej.Den hänger framme och är bara så söt.Tänkte fråga dig om du vet vart man ska skicka filmklippet man tagit med mobilen, förstår ingenting???
Hoppas att du och mannen får det trevligt i kväll.(fredag) Läste att ni ska ut på lite galej.
Kramis till dig från fru glad

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 januari 2011 14:43

Kul att du tycker det. Roligt att du gillar den du vann. Jag kan inte svara dig på detta med videoklippet nu för jag måste själv lära mig detta. Skall sätta mig ner nån dag med min man och se hur det går till.

Tack! Jag hoppas att det blir toppen i kväll
Ha en fin kväll själv
kramar

 
Ingen bild

Mia

14 januari 2011 18:35

Du är så duktig. En otroligt fin klänning. Vilka ideer du har.
Ha en toppenhelg. Kramar fr Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards