Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Malin wiper - 21 juni 2010 16:16

    


Köksgardinstyget visade sig inte passa på altanen så jag skickade ner min man till Mimmis Magasin för jag klarar inte att gå ut i dag med den yrseln jag har för att kolla på gardiner. Han fick låna med sig hem flera balar med tyg. Det som passade bäst var detta med päronmönster i olika färger. Jag ville ha nåt där vinrött ingick och det gör det på denna som även har vinröda kantband. Tyger är helt underbart i kvaliten och skrynklar sig inte.

 

                                        

 

Jag nålade in sidorna och Mr T fick sy på maskinen för det tog stopp för mig. Han är van eftersom han sytt alla våra rumsgardiner...   Det är finare än jag kan få fram på bilden. Dom har mycket att välja på hos Mimmis Magasin. 

            

 

          MINNESBIDEN  

 

 

             

 

Hittade en sån fin bild på min son och jag tror han är 16-17 år när den togs. Nu är han snart 37 år och tiden går med raketfart. Rymden har alltid faschinerat honom och han hoppas kunna åka med sin pappa till Florida "Cape Canaveral" i september för att bevista sista raketuppskjutningen på ett tag.

  

                  

 

 Nu önskar jag er en händelserik kväll. Jag orkar inte blogga mer i kväll utan skall vila nacken och bara slappna av. Sköt om er...       

Av Malin wiper - 21 juni 2010 15:32

  


Min son visade oss en Thairestaurang som låg en bit utanför Enköpings centrum. Den heter N.Buntas Thaimat. Det var ganska enkelt därinne men trivsamt och dom två kvinnorna som lagade maten var jättetrevliga. Det kom en strid ström med folk som beställt take away så vi förstod att nåt gott vankades medans vi väntade.

 

            

 

Dom har ingen hemsida men stället ligger på Enöglavägen 20 A, 745 32 Enköping. Tel 0171-442425          

 

   

 

Dom hade två stora rum som var möblerade lite olika. Här ser man en bit av min man...  Det stod små lampor vid borden med blått ljus. Kändes lite 70-tal möter Thailand...  

 

   

   

 

Vi blev då inte besvikna på maten som var både god och med generöst tilltagna portioner.

 

           

 

 

Dom hade slut på den vanliga ölen men den thailändska som dom serverade var jättegod enligt min man.

 

        

Av Malin wiper - 21 juni 2010 12:38

  


Det är ett fantastiskt väder ute just nu...    . Jag har emellertid rensat och rengjort på altanen och det känns toppen. Nu är det bara dammsugning och lite pyntning kvar.

     

 

  

 

Så här ser gardinkappan ut som jag hade förra året på altan men nu skall jag byta.

 

  

 

Jag hittade denna gardinrestbit på Mimmis Magasin för ett tag sen som jag skulle vilja ha i köket men dom hade bara denna bit kvar som är på 2.36 m och vi har två fönster i köket. Tyvärr fattas en liten bit på den också men då delar jag den och sätter en del vid varje fönster på altanen istället för över det hela. Det kan verka konstigt att ha en gardin med köksmönster på altan men vi har testat och det funkar jättebra. Vår altan är inte varmbonad så vi kan inte sitta där när det blir för kallt.

 

            

 

  

 

På altan har vi denna bäddsoffa som jag förut hade i köket när vi bodde i Katrineholm. Vi hade ett jättestort kök då och en lägenhet med högt i tak och utsiriningar. Den är säkert 13 år gammal nu men lika fin som när vi köpte den. Soffan var svindyr och tyget har inte slitits ett dugg. Det är sånt tyg som Sj använder på vissa av sina säten och när man tvättar det så blir det ingen förändring. Kuddarna jag hade i soffan har min son fått till sin bäddsoffa för dom passade så bra där. Jag skall så fort som möjligt använda mig av Cult kuddarna jag köpte hos Mimmis.

 

  

 

Här har jag ytterligare 6 kuddar jag köpt hos Mimmis och två eller tre av dom skall jag ha i soffan på altanen. Det får bli nåt pynt på kuddarna som passar till gardinen och dom andra färgerna på altanen.

 

  

 

Nu har blommorna utanför altanfönstret växt upp ur sina balkonglådor och det ser så härligt ut.

 

       

 

Så här spretig har min ena begonia blivit och den är tydligen en hängbegonia men jag vill ha den på altan.

 

   

 

Har nu på eget bevåg klippt ner den lite och hoppas att den inte dör p.g.av detta...  

 

                

 

Nu är det dags att gå tillbaka till mina bestyr som tar lång tid eftersom jag behöver ta paus emellanåt p.g.av nacken. 

 

Av Malin wiper - 21 juni 2010 10:32

  


Jag såg en film häromdagen jag hört talas om "The Box" från 2009. I rollerna ser vi Cameron Diaz, James Marsden, James Rebhorn, Frank Langella, Holmes Wsborne mfl. Filmen är regisserad av Richard kelly.

 

           

  

USA, 1976. Norma och Arthur Lewis ställs inför ett moraliskt dilemma när en mystisk man låda dyker upp vid ytterdörren. Reglerna är enkla - öppnar de boxen och trycker på knappen kommer de genast att bli förmögna. Men priset är att det innebär döden för en slumpmässigt utvald människa någonstans på jorden. De har 24 timmar på sig att fatta sitt livs svåraste beslut...

 

        

 

MIN RECENSION:

 

Filmen började bra och var krypande obehaglig bakom den vanliga fasaden tills mannen med lådan dyker upp. Den var lite för långsam och tråkig i vissa stycken men man kunde inte slita sig från filmen ändå eftersom man inte visste vad som skulle hända. Den visar människans girighet och hur långt man kan gå för att få lite klirr i kassan. Tyvärr så fattade jag inte allt om slutet på filmen som var lite diffus. Min man vill inte se såna filmer så skall jag se om slutet vid nåt tillfälle.

 

    

 

Cameron Diaz har jag aldrig gillat som skådespelerska. Hon gör ingen bra roll och står mest och gapar och ser förvirrad ut. Hon har inget uttryck och ser lika ut i varje roll. Rollbesättningen är otroligt viktig för att filmen skall få en nerv och bli sevärd. Han som levererade boxen är däremot en fantastisk skådespelare och här gör han en bra rolltolkning också. Han heter Frank Langella och har varit med i många filmer.

 

Frank Langella föddes 1 januari 1938 i Bayonne, New Jersey, är en amerikansk skådespelare

 

Jag ger ändå filmen 3 filmklappor av 5 möjliga eftersom den var lite annorlunda och krypande i många scener.

 

                

 

                     

Av Malin wiper - 21 juni 2010 09:18

  


Nu utbringar jag ett riktigt "God morgon" eftersom det verkar funka igen...  . Skall inte ropa hej förrens jag är över bäcken som dom sa förr. Det vill till att det funkar även när jag uppdaterar så inte allt försvinner. Nu har min man gett sig iväg till sina åtaganden och jag skall fixa iordning på altan och sen ta en promenad.

 

  

 

Dessa läckra lampor såg jag i ett skyltfönster på en lampaffär i Enköping. Antagligen skall dom ligga men det ser lite konstigt ut....  Allt är tillåtet numera.

 

 

                 

 

OBS! Fick 2 kommentarer nyss och tog av misstag bort förra inlägget...  och då försvann naturligtvis era kommentarer också sorry!. Kan ni skriva dom igen?. Nu är jag förvirrad till max...  det är nog lika bra att jag går härifrån nu och gör lite nytta. Vi hörs senare...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards