Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 21 juni 2010 16:16

    


Köksgardinstyget visade sig inte passa på altanen så jag skickade ner min man till Mimmis Magasin för jag klarar inte att gå ut i dag med den yrseln jag har för att kolla på gardiner. Han fick låna med sig hem flera balar med tyg. Det som passade bäst var detta med päronmönster i olika färger. Jag ville ha nåt där vinrött ingick och det gör det på denna som även har vinröda kantband. Tyger är helt underbart i kvaliten och skrynklar sig inte.

 

                                        

 

Jag nålade in sidorna och Mr T fick sy på maskinen för det tog stopp för mig. Han är van eftersom han sytt alla våra rumsgardiner...   Det är finare än jag kan få fram på bilden. Dom har mycket att välja på hos Mimmis Magasin. 

            

 

          MINNESBIDEN  

 

 

             

 

Hittade en sån fin bild på min son och jag tror han är 16-17 år när den togs. Nu är han snart 37 år och tiden går med raketfart. Rymden har alltid faschinerat honom och han hoppas kunna åka med sin pappa till Florida "Cape Canaveral" i september för att bevista sista raketuppskjutningen på ett tag.

  

                  

 

 Nu önskar jag er en händelserik kväll. Jag orkar inte blogga mer i kväll utan skall vila nacken och bara slappna av. Sköt om er...       

 
 
Annelie

Annelie

22 juni 2010 10:25


Kanonsnygg gardin, den passar alldeles ypperligt i erat uterum.

Ha dé allra bäst.. // Kram Anelie

http://minegen65.blogspot.com

 
wiper

wiper

22 juni 2010 10:43

Anneli: Vad kul att du tycker det ;) och tack för dina gilliga ord.

Ha det bäst själv kära du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 juni 2010 21:50

Härlig somrig gardin:))
Kul med en man som klarar det mesta, min gubbe kan också sy när det behövs. Kul när båda kan hjälpas åt med det mesta:))
Fin bild på din son, kul att se hur han såg ut som ungdom:)
Min äldsta son har också alltid varit intresserad av rymden och är som en uppslagsbok gällande rymden och historia. Han har lärt mig mycket i dessa ämnen.
Hans dröm var att gå på Esrange rymdgymnasium i Kiruna, men det är väldigt höga intagningspoäng och mycket matte där, som tyvärr inte är hans starkaste ämne.
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

23 juni 2010 22:01

Monica: Det tyckte jag också och den passade in i det andra. Kul att din man kan sy lite också. Ja du bilden på sonen är en sån minnesbild och han ser så positiv ut. Tänk att din son också är en rymdfantast ;) Det stupade på matte för min son också

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards