Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Second hand Huskvarna!

Av Malin wiper - 30 april 2010 07:06

   

I går fick jag 250 visitkort som min man skickat efter till mig. Det kostade bara 145:-. Vi brukar göra visitkorten själva men papperet vi hade köpt nu sist ville inte skrivaren veta av och när det ändå är så billigt så fick det bli så här denna gång. Jag har en svart orm på mina kort som en vän till syrran ritat åt mig för flera år sen och jag gillar den så jag vill inte byta motiv.

 

Klicka här för att komma in på Vistaprint där jag köpt visitkorten

 

             

 

LUTANTE FLASKAN (TORNET) I PISA. Denna flaska stod i fönstret.      

 

När vi besökte Huskvarna i går så gick vi in på en second hand som vi besökte mycket förr men det var länge sen nu.

 

           

 

Klicka här för att läsa om "Lutande tornet" i Pisa.           

 

         

 

Sen blev jag jättenostalgisk för denna jeansklänning är snarlik en jag hade i slutet av 70-talet då dom var jättemoderna men min  var lite mer insvängd i midjan och hade lite mer detaljer. Till den hade jag höga vinröda stövlar med en klack som nog var den högsta jag haft nån gång. På den tiden kunde man gå ut och dansa på ett fint ställe i en sån klänning. Jag köpte inte denna klänning för jag är lite för tjock och fet...  

 

    

Jag köpte en film för 10:- som heter "Twin sisters" från 2003. Det är ett kriminaldrama från 2003. Började se den i går och inte är det nåt mästerverk men det är kul att se den ändå.

 

   

Såna här kakformar i plåt hade min mamma massor av och hon bakade nåt slags havrekakor i dom som var jättegoda. Dom är rätt dyra att köpa nya men på second hand är dom jättebilliga. Nu har jag sett att det finns såna i hårdpapp.  

 

  

 

Jag köpte några tidningar som är från i år för 2:-/st. Det brukar finnas lite recept och annat man kan ha användning av (det var den vindsrensningen det)...  

 

   

När vi åkte hem så dök detta fantastiska hus upp som är ännu finare på nära håll och framifrån med den ursnygga dörren är det helt perfekt. Dom har skött om huset fantastiskt och det är lite "villerkulla" över det men elegantare. 

          

 

Jag önksar er alla bloggvänner och andra läsare en riktigt fin valborgsmässoafton    

 

 

 
 
Berith

Berith

30 april 2010 08:04

Godmorgon vännen =))
Vilka fina visitkort =))
Gulligt brosch och vilken snygg klänning du köpt !! =))
Vilket underbart hus och jag blir glad då jag ser gamla hus som är välbevarade =))
Önskar dig en trevlig Valborgsmässoafton och helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

30 april 2010 09:04

Berith: Kul att du tycker det ;) Klänningen köpte jag inte för den passar inte på min kropp numera :(

Ja sköter man gamla tärhus så är dom verkligen vackra.

Jag önkskar dig också en härlig valborgsmässoafton och helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

30 april 2010 14:46

Sådan bakformar har jag en hel del som jag ärvt efter min morfar. Han bakade mandelmusslor till jul i dem och det gick undan, men så var han ju också konditor ;)
Jag är inte så duktig på att nyttja dem men det är kul att ha dem.

Önskar dig och din man en skön valborg och helg.
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

1 maj 2010 14:37

-Nena- Kul att du ärvt såna efter din mofar. Häftigt att han var konditor ;) Såna formar är snygga också så man kan nästan ha dom till prydnad

Ha en härlig första maj
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards