Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Management!

Av Malin wiper - 31 januari 2010 13:40

  


Både min man och jag mår illa i dag och känner oss frusna och vill inte gå ut så det är film och tv som gäller. Jag har sett denna film som heter "Management" och i rollerna ser vi: Jennifer Aniston, Steve Zahn mfl. Regin står Stephen Belber för. Filmen är en romantisk komedi/drama från 2009.

 

               

 

Handlingen:

 

Man kan komma långt på ett glas champagne och en klapp i baken!En frustrerad affärskvinna på försäljningsresa? Och en misslyckad motelldirektör med smak för billig champagne och runda bakdelar? Ingen vinnarkombination, men mycket kan hända på ett ensligt motell... Hur som helst är motellchefen Mike snart på väg tvärs över USA för att förklara affärskvinnan Sue sin kärlek - och förhindra att hon gifter sig med sin mycket beskyddande och inte särskilt älskvärda fästman!Jennifer Aniston (Friends) är äntligen tillbaka där hon hör hemma - i komedigenren - tillsammans
med Steve Zahn (Sahara) och inte minst Woody Harrelson (White Men Can't Jump) i en mycket överraskande comeback
!




Först känns filmen lite knäpp och man undrade vad som komma skulle men den blev bara bättre och bättre. Den tar upp lite udda människor som inte finner sig riktigt tillrätta i tillvaron och har fastnat och kommer inte loss. Jennifer spelar en kvinna som gör lite fel val och det får konsekvenser. Steve Zahn har jag inte sett i så många filmer och han var suverän i sin karaktär och kunde få fram lite känslor i sitt oförstörda ansikte som än inte närmat sig nån botoxinjektion...  .

 


 

Tyvärr så är Jennifer Aniston lite för stel i ansiktet numera och har samma uttryck i varje film. Det blir lite konstigt men hon är ändå rätt bra i den här rollen och får fram lite mer känsla längre fram i filmen. Det är verkligen en film som vinner sig ju längre man ser den. Den tar lite tid att smälta.

 


 

Den var så pass bra så jag pendlar mellan 3-4 filmprojetorer av 5 möjliga.


 

 

 



 
 
Petra

Petra

31 januari 2010 16:41

Krya på er och sitt nu under filten och kurere er!!Kram

http://petrano1.bloggspace.se

 
-Nena-

-Nena-

31 januari 2010 19:33

Kul att du skrev om just den.
Maken han har precis hyrt den så vi kommer att se den i veckan som går.

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

31 januari 2010 20:07

Petra: Tack snälla du det skall jag göra

Ha det så bra
Varm kram

-Nena- Vad kul att ni skall se den också. Den har inte fått så bra kritik såg jag men jag gillade den.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards