Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Malin wiper - 31 januari 2010 13:40

  


Både min man och jag mår illa i dag och känner oss frusna och vill inte gå ut så det är film och tv som gäller. Jag har sett denna film som heter "Management" och i rollerna ser vi: Jennifer Aniston, Steve Zahn mfl. Regin står Stephen Belber för. Filmen är en romantisk komedi/drama från 2009.

 

               

 

Handlingen:

 

Man kan komma långt på ett glas champagne och en klapp i baken!En frustrerad affärskvinna på försäljningsresa? Och en misslyckad motelldirektör med smak för billig champagne och runda bakdelar? Ingen vinnarkombination, men mycket kan hända på ett ensligt motell... Hur som helst är motellchefen Mike snart på väg tvärs över USA för att förklara affärskvinnan Sue sin kärlek - och förhindra att hon gifter sig med sin mycket beskyddande och inte särskilt älskvärda fästman!Jennifer Aniston (Friends) är äntligen tillbaka där hon hör hemma - i komedigenren - tillsammans
med Steve Zahn (Sahara) och inte minst Woody Harrelson (White Men Can't Jump) i en mycket överraskande comeback
!




Först känns filmen lite knäpp och man undrade vad som komma skulle men den blev bara bättre och bättre. Den tar upp lite udda människor som inte finner sig riktigt tillrätta i tillvaron och har fastnat och kommer inte loss. Jennifer spelar en kvinna som gör lite fel val och det får konsekvenser. Steve Zahn har jag inte sett i så många filmer och han var suverän i sin karaktär och kunde få fram lite känslor i sitt oförstörda ansikte som än inte närmat sig nån botoxinjektion...  .

 


 

Tyvärr så är Jennifer Aniston lite för stel i ansiktet numera och har samma uttryck i varje film. Det blir lite konstigt men hon är ändå rätt bra i den här rollen och får fram lite mer känsla längre fram i filmen. Det är verkligen en film som vinner sig ju längre man ser den. Den tar lite tid att smälta.

 


 

Den var så pass bra så jag pendlar mellan 3-4 filmprojetorer av 5 möjliga.


 

 

 



Av Malin wiper - 31 januari 2010 09:03

I går kväll hade vi inte roligt här för jag fick yrsel och min man började kräkas och fick även besvär med magen. Han blev så dålig så jag trodde att jag skulle måsta ringa efter ambulans men till slut så lugnade det ner sig. Det kan ju inte ha varit kräksjukan för då hade det hållit på i flera dagar. Min yrsel beror på att jag satt för mycket vid datan i går så i dag blir det till att begränsa sig. Här är det hela 19 grader kallt.

 

Fåglarna blir färre

  

Flyttar till städerna
när maten tryter  

Sveriges fåglar blir allt färre.

Men i städerna blir de fler.

– Fåglarna söker sig till samhällen för att få mat, säger Staffan Müller.

I går startade Sveriges ornitologiska förenings årliga projekt Vinterfåglar inpå knuten. Under fyra dagar rapporterar privatpersoner i hela landet in vilka fåglar de ser, och utifrån det görs en beräkning för det totala antalet fåglar i Sverige. 

 

Klicka här om ni vill läsa mer om detta som står i Aftonbladet

 

Däremot förökar sig kajor som är dom bästa överlevarna. Mesarna har minskat med 90%. Skogssövlingen har också bidragit till att vissa fågelarter minskat. Detta låter jättetråkigt. Vi skall sätta ut mer mat till fåglarna i dag. I källaren har vi fler fröautomater som vi inte nyttjat i år. Jag tycker själv att det är ont om fågelkvitter i år och det saknar man verkligen. Kajor har vi hur mycket som helst av och dom lever verkligen om. Nu finns dom inte här för det är för kallt och dom letar mat på sitt smarta sätt.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards