Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2024

Av Malin wiper - Lördag 8 juni 08:45


I torsdags då vi var nere i centrum så dök vi på Mopedgänget på torget. Dom kör omkring med gamla välskötta mopeder och vespor. Det var ett mindre gäng mopedister som åkte runt i stan denna gång. Gamla mopeder är så snygga så dom livar upp stadsbilden. Jag är så glad att det finns entusiaster som sköter om dessa mopeder. Dom lägger ner mycket jobb

 

          


Klicka här för att se när jag fotade mopedgänget 2021 i Västerås hamn. Klicka här för att se fler från samma dag 2021


 

Det är ju även detaljerna som sticker ut som denna mopedväska och hjälmen

 

       

Nostalgimacken Bergkvara. Det är en Youtubekanal som jag prenumererar på. Här får man se en superfin veteranmoped som ägaren pratar om så man får mycket information på hans kanal om det han visar upp


 

Här en tjusig knallblå Dakota


 

Mopedisterna har  även har på sig tröjor med Mopedgängets logga. Dom är alltid trevliga och tillmötesgående. Jag såg inga kvinnor i gänget men jag vet att det finns motorcykelgäng med kvinnor men sällan att man ser en blandning. 


 

Detta är en Monark Monarped


 

Jag fick inte så många bra bilder för solen var så skarp för det blir så hög kontrast mellan skugga och ljus


 

En Nyman Scooter

 

                                                 


 

Allt är så fint på dessa gamla godingar


  

        

Jag filmade en snutt när dom åkte iväg från Bondtorget. Klicka här för att se Vintervurpan, ett moped rally i Uppsala för ett år sedan

 

 

Stora torget såg jag denna mäktiga motorcykel av märket Victory från 2015

 

  

En närbild av motorn       

 

                                          

 

Klicka här för att se ett klipp med Bike Babes   

 

Jag är inte klar än med inlägg gällande när vi träffade min son torsdagen den 1 mars. Detta fick bli en liten avstickare för jag har så mycket annat att skriva om också. Jag kom inte ut nåt i går för jag sov så dåligt på natten. Vaknade flera gånger så jag orkade helt enkelt inte men då fick det blir en dag med lite pyssel hemma istället. Vi har 14 grader varmt hos oss och nu dök solen upp. Nu har vi en helg att göra nåt av så vad ni än skall hitta på så önskar jag er en njutbar lördag

 

                                       

Slutord:

 

SD vill bygga murar likt Trumph så detta är ett Sverige jag inte känner igen. För mig är ekvationen så enkel, vi är alla människor och  dom flesta  är skötsamma empatiska personer som sliter varje dag i sina arbeten men får inte mycket kred för det. Alla har rätt att strejka när inget fungerar, alternativet är att alla slutar och söker sig till nåt annat yrke eller lämnar landet. Istället så har dom i flera år dragit in på personalen inom vården och dom som blir kvar får jobba dubbelt så mycket med dålig lön. Det är en farlig väg att gå att inte ha en fungerande sjukvård. Hade jag varit yngre nu och haft råd så hade jag själv flyttat härifrån


#Mopedgänget #Nostalgimacken #Dakota #Monarped #Nyman #Bondtorget #Victory #Flyin'Combo

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards