Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juni 2020

Magbesvär, Pannband, träbåt. golvfläkt och Rod Mckuen

Av Malin wiper - 25 juni 2020 14:00

 

Jag har blivit lite bättre i magen men kan inte äta vanlig mat än utan går på välling, te, en halv kopp cappuccino/dag och mosad banan. Det tål kroppen lite bättre  fast jag har ändå som sveda i magen så jag får även gå på Omeprazol, sammarin eller en Novalucol. Jag tror att magen pajade av att jag både började på diet och inte åt nåt efter 18.00 Tog bort choklad som varit min tröst så jag skall unna mig en avlång fazer en gång/vecka för då kommer även magen igång. Sen påverkar covdid-19 orosnivån i kroppen. Börjar kännas mer skrämmande nu då folk börjar leva som vanligt och då kommer det att spridas snabbare igen och bli fler fall.

 

Klicka här för att läsa om vad som hänt vid en skolavslutning och det är ju unga ändå personer så ingen går säker.

 

 

Jag har tack och lov lite bilder från förra gången vi var ute med elbilen. Annars hade det gapat tomt här. På bilden ovan ser man en motorseglare av lite större storlek. Om jag orkar i mogron så skall vi promenera ut redan 07.00 och ta med oss frukosten. Det blir välling för mig i en sopptermos men min man kan ju dricka vanligt kaffe med smörgås. Det blir för varmt för mig senare och nu påstår dom att när man är äldre svettas man mer. Återigen dras alla över en kam för jag har svettats i ansiktet kopiöst ända sen jag var ung. Jag tror jag ärvt det efter min pappa som svettades så mycket på sommaren så han gick med pannband (svettband) för att det inte skulle rinna ner över hela ansiktet. På kroppen svettas jag inte alls lika mycket

 

                              


Pannband i frotté från Team Sportia  

  

  

Det är alltid kul att dyka på en träbåt för dom är så fina 

 

       

Rod McKuen med If you go away. Det är en sångare jag lyssnade på mycket på både 1970-1980-talet. Han har en härligt hes och poetisk röst. I denna låt pratar han till musiken men efter ett tag sjunger han och det är verkligen vackert. Rod McKuen var en amerikansk poet, kompositör och sångare. I slutet av 1960-talet var han en av USA:s bäst säljande poeter. Han dog 2015 81 år gammal. 

 

             

      

I dag kom golvfläkten som vi skickade efter från Jula på nätet. Det tog bara två dagar och vi är jättenöjda med den redan. Den låter knappt nåt och har flera lägen och en fjärrkontroll. Den var nedsatt i pris från 399 kr till 200 kr och hade fått bra i test. Klicka på länken "Jula" första raden. Nu skall jag äta lite välling och det gör jag ute på balkongen för vi har svalt och skönt där fram till ca 16.30 Ha det bra och sköt om er

 

 

#Magen #Motorseglare #Pannband #Rod #Golvfläkt

 
 
Veiken

Veiken

25 juni 2020 16:35

Omeprazol gör underverk för mig om magkatarren gör sig påmind. Bra att det finns hjälpmedel.
Jag är faktiskt inte så orolig för covid19, för vi lever strikt efter alla förhållningsregler. Träffar bara närmsta familjen. Det blir inga kramar eller kroppskontakt!
Min svärmor sa alltid att man kan inte för olycka fly, men göra mycket för att undvika den.
Härliga bilder på träbåtar. Dom känns så gedigna!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

25 juni 2020 17:59

Det verkar fungera för mig också. Så jag har nog magkatarr. Jag lever också rätt stikt och vi skickar efter över nätet när vi behöver nåt men maten köper vi nu själva. Fast vi handlar tidigt på morgonen och rätt mycket så det räcker länge. Jag har inte träffat min son på flera månader men så fort jag mår bättre så åker vi dit några timmar och umgås utomhus

Man måste ju leva men som du säger så håller man avstånd och gör det man ska så har man gjort sitt

Kul att du ocskå gillar träbåtar.

Ha en fin kväll
kram

 
Pisan

Pisan

26 juni 2020 12:04

Skippa kaffet vännen. Det är det som ställer till det. När jag hade haft magsår och skulle åka hem från sjukhuset sade läkaren att jag skulle äta som vanligt, det enda jag skulle undvika var kaffe. Så när jag går ont och problem med magen blir det inget kaffe på ett tag. Och kaffe utan mjölk är ju hemskt för magen.
Idag är det hemskt ute, det är jättevarmt och jag kommer stanna inne tills ikväll, då går jag ut på balkongen.
Ha en fin helg vännen! Kramisar till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 juni 2020 06:52

Du har så rätt vännen. Jag fick först dra ner på kaffet och nu dricker jag inget kaffe alls och magen mår lite bättre. Då vet du hur det känns också med dessa besvär. Jag har alltid haft mjölk i kaffet. Det är redan över 20 grader tidigt på morgonen och i går var det 33 grader.

Ha en fin helg själv

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards