Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juni 2021

CADILLAC DEVILLE CONV, Hep Stars, Dodge Weapons Carrier och The Beatles

Av Malin wiper - 25 juni 2021 08:45


 

Vi dök på en bil i går som jag fotat förut men det var för flera år sedan. Det är en tjusig färgstark CADILLAC DEVILLE CONV från 1966


 

Den är verkligen välskött och ser ut som en diamant


                                                                

Femtorp

  

      

Här passar det bra med Hep Stars klassiker Cadillac. Jag har sett dom på Folkets Park i Sundsvall då jag var tonåring. Tyvärr kommer dom att bygga bostäder på Folkets Park området i sundsvall. Då var denna saga slut. Då stod man och shakade framför scenen och Svenne Hedlund var som en torped på scengolvet. Då var Benny Andersson med i gänget. Sen har jag sett dom många år senare på Bergets Dag i Taberg

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från Bergets Dag 2010 då Hep Stars var där. Klicka här för att se ett häftigt klipp med Hep Stars


  

 

Vi möttes sen av en DODGE WEAPONS CARRIER från 1943


 

Denna cykel såg ut som den var nedgrävd en bit i marken på långt håll. Sen sa min man att man kopplar denna denna stång till en annan cykel. 


 

I ett idylliskt villaområde såg jag denna lekpark från bilen. Ett skepp i två delar med en massa lekområden runtom och en bit upp


 

Detta såg ut som en gammal traktor i formen men det kanske det inte är.

 

 

Jag har köpt en porslinsgroda på Blomsterlandet. Den skall jag sätta på vårt lilla aluminiumbord på balkongen. Då tillsammans med lite blommor och belysning mm. Nu är alla balkonglådorna uppe också men vi behöver en sån där grenslekruka också. Vi hade en sån första året men den passade inte på balkongräcket så vi skall se om vi hittar nåt mer lämpligt. Klicka här för att se vad jag menar

 

                                                             

Clipart Library 

Nästa år skulle jag vilja ha en blomhylla på höjden mot vår vita mur på balkongen och då fäller jag ihop det lilla bordet som vi då använder till utflykter. Klicka här för att se flera exempel på blomhylla. Klicka här för att se en från IKEA också som skulle funka. I år blir det lite enklare med budgetvariant 

 

 

Avslutar med en liten mysig balkong med en jätteparasoll

 

Vi har bokat elbilen igen men då 1 juli när vi åker och hälsar på min son i Enköping. Nu ligger vi lite lågt och fixar hemma eller går ut på utflykter och ser till att ha lite balkongmys. I dag skall vi i alla fall kolla om det kommer några veteranbilar som man kan fota i centrum eller i närområdet. Vi har köpt hem en ostkaka som min man skall testa om han kan äta och om han känner smaken på den. I och med att han än inte kan äta vanlig mat så får han prova sig fram

 

     

The Beatles med While my guitar gently Weeps

 

Klicka här för att se vad man kan göra med gamla gitarrer och gitarrfodral 

 

  

Nu hoppas jag ni får en härlig midsommar trots att vädret skall vara lite varierande. Det har regnat här i natt men solen skall tydligen komma fram så småningom. Ha en njutningsfull midsommarafton mina kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig, ni är fantastiska. Stor varm midsommarkram 

 

                  animated-flower-image-0413          animated-flower-image-0413          animated-flower-image-0413

 

#Cadillac #Hep #Dodge #Lekpark #Jätteparasoll #Beatles

 
 
wiolettan

wiolettan

25 juni 2021 09:10

Vilken bil, jättetjusig. Jag är en så´n som gillar att kolla in gamla godingar och detta är ett fint exemplar.
Cadillac med Hep Stars, den tycker jag om.
Cykeln ser rolig ut, har aldrig sett en sådan, märklig sak.
Rolig groda med krona, blir nog en prins om du kysser den.
Hoppas att det går bra för din man med maten.
Önskar er båda en trevlig och glad midsommarhelg.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juni 2021 09:28

Vad roligt att se dig Wionlettan. Kul att du också gillar dom gamla veteranbilarna. Jag gillar färgen på bilen som är lite annorlunda. Den låten är verkligen en klassiker

Jag hade aldrig sett en sån cykel heller. Jag får göra som du sa och kyssa grodan ;) får vi se om det blir en riktig prins ;)

Det går sakta framåt för min man men det kan ta minst 6 månader innan allt i munnen är läkt och vi får hoppas han får tillbaka all smak.

Tack för midsommarhälsningen

Vi båda önskar er båda detsamma
Varm kram











 
Ingen bild

Paola

25 juni 2021 11:40

Så läcker grön färg på Cadillacken 💚🤩
Glad Midsommar 🇸🇪🍓🌼🌸

Malin wiper

25 juni 2021 15:37

Den stack verkligen ut

Glad Midsommar till dig också. Njut och ha det bra

Hälsning från Malin















 
Bittan

Bittan

25 juni 2021 13:59

Hej! Vi vill önska Er en trevlig Midsommar till Er båda från Britt-Marie och Johnny i Mariestad ☀️🇸🇪❤

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juni 2021 15:38

Tack snälla ni båda

Vi båda önskar er en riktigt härlig midsommar

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards