Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2023

Promenadbilder, Monica Törnell, blomstrande skottkärra och en Göteborgsfilm

Av Malin wiper - 24 november 2023 08:45



 

Här kommer lite bilder från en av våra promenader. Här går vi runt på Kyrkbackens kullerstenar. Där har dom ett bevarat område med smala gränder och gamla hus av många slag

 

 

Det är verkligen mysigt att gå omkring där och bara njuta av lugnet. Jag har fotat och skrivit om detta ställe förut också


 

Ett snyggt rundat räcke i smide


 

Inte dumt att bo på en höjd och få lite utsikt


 

Här på denna balkong börjar man se tecken på en stundande jul


  

Blommande ljung i en härlig rostig behållare

 

          

Monica Törnell med Vita om hösten. Klicka här för att läsa lite om henne. Det känns mer som höst än vinter just nu


 

På en av dom smala gatorna framför en stenmur stod denna vita bänk och jag kunde inte låta bli att montera in en ljuslykta


                                                             

 

Utanför en blombutik lite utanför centrumkärnan


 

Nära vårat bostadsområde så kan man se denna skottkärra med ljung och lite annat passande för årstiden. I somras var det blommor i skottkärran. 

 

 

Så här såg det ut i skottkärran och runtom i juli i år


 

Ser jag pelare av alla de slag så kan jag inte låta bli att fota

 

        

Promenad Göteborg Sweden tour sommaren 2023. Filmning i 4K. När jag såg detta klipp så gick tankarna till Göteborg och alla minnen jag har därifrån. Jag bodde där från 1975-1980 år. Flyttade sen till Gävle men flyttade tillbaka till Göteborg 1984-1989. Jag har bott i 4 stadsdelar i Göteborg och dom sista åren på Hisingen. Jag har flyttat så mycket i mitt liv så jag börjar nu känna mig rotlös så jag har ingen som helst lust att flytta igen. Detta blir min slutstation om jag får vara klar i huvudet några år till. Jag ser att det är mycket jag fortfarande känner igen i klippet men spårvagnarna är nya och Brunnsparken upprustad. Sist jag var till Göteborg var 2005. Såg att The Golden Days finns kvar

 

                                            

Sammanlagt har jag bott i 9 städer under min livstid. Fortfarande har jag bott längst i min födelsestad Sundsvall i 26 år. Göteborg i 10 år. Har även bott i Borlänge (studerat 1 år), Gävle, Hällefors, Katrineholm, Vaggeryd, Hallstahammar och nu i Västerås. 

 

Fredag och en helg framför oss och i dag har vi 2 minusgrader så jag hoppas vi får lite snö. Jag önskar er en härlig fredag vad ni än skall hitta på. 


#promenader #Kyrkbacken #balkong #Monica #bänk #skottkärra #Göteborg

 
 
Ingen bild

Gunilla

24 november 2023 14:21

Vill titta in och önska en trevlig helg!

Möts av så fina bilder och på Kyrkbacken skulle jag allt vilja bo.
Men ni bor bra nu och nära till allt, så kanske ni nu hittat hem efter alla flyttar.
Gott såg det ut med middag med majskycklingen.

Är inte så munter då maken måste operera sig igen, när han nu äntligen sluppit det onda efter den första operationen. Men det är att hugga i igen. Livet suger som de säger men ser fram mot julen så man kan träffa sina kära barn.

Ha det så gott!
Varma kramar!

Malin wiper

24 november 2023 15:55

Vad gullig du är. Kyrkbacken är verkligen ett mysigt ställe att gå runt i. Skall fota hela allt till våren

Vi trivs verkligen här i Västerås nu och har blivit inbodda. Majskycklingen var verkligen mör och fin

Så tråkigt att din man måste in på operation igen. Förstår att det känns oroligt. Vet ju själv hur orolig jag varit när min man har varit sjuk.

Ja du livet suger ibland. Jag håller tummarna för att allt skall gå bra. Härligt att barnen kommer till er i jul

Vi skall till min son på julafton

Tack för att du tittade in

Ha det gott själv

Varma Kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards