Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juni 2021

Av Malin wiper - 15 juni 2021 17:45


 

En katamaran som jag fotat förut men då låg den förtöjd på ett annat ställe. Klicka här för att se en mindre och enklare katamaran. Katamaran är en båt med två parallella skrov. Katamaraner förekommer i såväl segel- som motordrivna former. Katamaraner är ofta men inte alltid snabbare, stabilare och rymligare än motsvarande enskrovsbåt

 

 

Den är verkligen fin 

 

                                                    


                              Katamaran från Clipart Of 

 

I oktober 2014 tog jag denna bild på Katamaranen då den var uppställd på land. Klicka här för att se fler bilder


 

Andhona och hane som ligger och myser på en brygga

 

       

Leo Royas med Circle of life


 

En båt som ser lite inklämd ut mellan en husbåt och en brygga


 

Vi promenerade över en bro till Västerås hamn. Det var från förra gången vi var ute med hyrbilen så det är en salig blandning

 

 

Längst bort på bilden i den lilla dungen brukar vi sitta och fika när vi har med oss sånt

 

 

En vy över nya Lögarängsbadets utebad som även har höga vattenbanor (eller vad dom heter) att åka i. 

 

 

En brygga där man kan gå ut och sätta sig på en bänk och bara njuta av utsikten över Mälaren. Tyvärr så har dom inte satt dit landgången än så man kommer inte dit om man inte simmar

 

  

När vi var ute på dom små vägarna så såg man folk som fiskade och även från båtar

 

                          

                           Clipart Library 

 

Såg även en kille njuter av  paddle boarding på en SUP. Klicka här för att se hur det går till. Klicka här för att se ett fint klipp från Norge.

 

 

Jag avslutar med en Ringduva som jag såg på vår gård. Det finns ganska många här som går omkring och äter. Det är kallare i dag och blåser rätt kraftigt men det är ändå skönt i luften och inget tryckande så jag är svettfri i dag. Hoppas ni har det bra och njuter av allt vackert som det bjuds på nu. Lika bra att ta en dag i taget och leva i nuet när vi har en sån situation vi har. Sköt om er 

 

        

Alison Krauss med Jacob's Dream

 

 

 #Katamaran #Andhona #Leo #Bro #Lögarängsbadet #Brygga #Fiskade #Paddle #Alison 

Av Malin wiper - 15 juni 2021 11:48

 

Här kommer lite bilder jag fotade när vi var ute med elbilen sist. Den på bilden är en CHRYSLER IMPERIAL från 1961. En svart skönhet med röd klädsel


 

Tyvärr ser jag inte lika många veteranbilar i området nu som förut. Hoppas det blir lite fler framöver

 

       

Ett klipp på en Chrysler Imperial


 

Så snygg dekal med bilnamnet Imperial

 

 

I en korsning på dom små vägarna så dök denna skylt upp. Den har jag fotat förut och på den står: Waldens Motor


 

Efter det dök det upp en illgrön LAMBORGHINI från 2014. Den lyste verkligen upp men så synd att jag inte kunde fota från sidan för den var mäktig. När man fotar från bilen så får man skynda sig upp med kameran

 

                                         

                                                                    Modemedia

 

På en liten slingrande landsväg möttes vi av denna MAZDA MX5 från 1998

 

 

Denna fina lite större skylt stod lutad mot ett kraftfullt träd i grönskan. Det är verkligen skyltar som behövs


 

Ofta möter man antingen mopedister eller motorcyklister på dom små vägarna. Det gillas verkligen


 

Jag blir glad även då jag dyker på traktorer på landsbygden

 

I dag satt vi på balkongen och fikade en stund och njöt av grönskan och fåglarna som kvittrade. Sen tog vi en promenad runt centrum och sen handlade vi lite. Senare skall vi ta en till promenad och då tar vi nog fika med oss ut för det verkar inte bli nåt busväder i dag. Tack för för kommentarer och att ni tittar in till mig. Sköt om er och ha det så bra ni bara kan

 

                   

 

   

        

Chip Taylor & The New Ukrainians med Fuck all the perfect people 

 

#Chrysler #Waldens #Lamborghini #Mazda #Skylt #Traktorer #Chip

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards