Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 mars 2021

Parkoas, nedskräpning och It´s all about orange av Paola

Av Malin wiper - 23 mars 2021 07:45


 

I går gick jag förbi vår stora parkoas som har en damm och nu börjar det se lite vårlikt ut. Fast vi har ju april som väntar och då kan vädret slå om rejält. Jag längtar efter att vi kan sätta oss på en bänk och mysa när dom slår på vattnet. Ta med kaffe och sen nyttja utegymmet ovanför parken. När min man är på sjukhuset så kommer jag att vara ute och promenera och fota flera gånger om dan. Känns så tomt att vara ensam hemma och när jag är det så skall jag leta efter bilder och städa där det behövs så jag är aktiverad hela tiden


 

Dom har i alla fall satt ut isbjörnen i den vattentomma dammen

 

         

Alexandro Querevalu med Blu sky


                             

 

Lite mer skräp jag hittade i går då jag hann se mig omkring mer i och med att jag var ensam. En nässpray låg där och skräpade. Den heter Mommox Nässpray Suspension 140 doser. Jag själv använder just nu Lomudal nässpray på grund av pollenallérgi som jag börjar känna av. Tyvärr har tydligen denna sort nu utgått så jag får hitta nån annan nässpray. Klicka här för att se vilka pollen tabletter jag tar om jag behöver. Ibland får jag även behandla ögonen


   

Sen upptäckte jag en näringsdryck som låg där urdrucken och nedtrampad. Den hade chokladsmak


 

Sen dök det upp en burk som innehållit Bio-Oil gel för torr hud. Kanske nåt man skall testa.


  

Ingen rolig syn att batterier är kastade i markerna. 

 

Klicka här för att läsa vad det står på "Håll Sverig rent". Sen är det saker som slängs som kan skada djur. Det är skrämmande när man läser om att en aluminiumburks nedbrytningstid är 200-500 år. 

 

  

 

Sen dök denna svarta sprayflaska upp framför mig på en gräsmatta. Det står Ready to wear New York och det fanns hur mycket skräp som helst nu när jag hade tid att fördjupa mig i detta. Trasiga plastleksaker var utspridda på ett ställe. Klicka här för att se att det är en sminkserie


 

Här ser man ett tyg som är utslängt ovanpå barrkvistar och det röda till höger som sticker fram är en plastkälke. Vad har hänt med mänskligheten när det slängs mer än någonsin. 


 

Detta vet jag absolut inte vad det är men det kan ju vara nåt till en leksak. Det står i alla fall "Made In Kina"


 

Detta är inget skräp utan en mutter som lossnat från nåt räcke eller annat

 

 

En Sjösala cykel stod lutad så fint mot ett träd. Klicka här för att se ett klipp med information ang elcyklar

 

       

Här ett klipp jag lånat av min Youtubevän Paola och det heter It's all about orange. Hon är ett proffs som verkligen får ihop bildspel och filmer så snyggt så man bara lutar sig tillbaka och njuter. 

 

Nu är det bara en natt kvar tills min man åker iväg till Örebro sjukhus. Han har gjort det bra som uthärdat så länge med denna värk och han blir väldigt sliten av morfin och annan smärtlindring. I dag skall han förbereda sig med att packa en väska och göra sånt han måste innan han åker. Vi vaknade till sol, rätt vindstilla men det är bara nollgradigt än så länge. Hoppas ni får en fin tisdag mina kära besökare. Var rädda om er.                              

                                    

                                  


                                                              Bukowskis

 

#Parkoas #Isbjörnen #Alexandro #Nässpray #Batterier #Sjösala #Paola #Orange 

 
 
Ingen bild

Gunilla

23 mars 2021 11:09

Förstår att du ser framemot att sitta i parken och fika, ett
väldigt fin ställe och sen när vattnet kommer.
En hel del du hittar. Tänk alla kor som får magen förstörd och plågas av alla burkar som folk kastar ut på åkrarna.
Var uppe klockan sex och handlade så skall nu gå ut och pigga på mig i solen en stund.
Önskar maken lycka till i morgon, så skönt att det är dags.
Kram!

Malin wiper

23 mars 2021 12:17

Allt som man tagit för givet är liksom borta därför känns det som stor lycka bara att få promenera och ta med sig fika. Jag kommer att njuta extra mycket i vår och sommar av detta.

Hemskt att folk slänger in skräp i kohagar, vad har hänt med människan?

Härligt att du fått handlat och nu kan koppla av i solen.

Tack för din omtanke om min make. Han hälsar och tackar. Det känns toppen att det nu blir gjort

Ha en jättefin dag
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

23 mars 2021 14:41

Jag blir alldeles matt när jag ser hur mycket skräp som slängs i vår natur. Folk måste vara både, lata, ointresserade och rent ut sagt dumma!
Nu håller jag tummarna för din man så att det blir lätt och att han snabbt blir helt bra!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

23 mars 2021 15:59

Håller med dig fullständigt bra rutet.

Tack snälla du för din tumhållning. Det kan verkligen behövas. Jag längtar stills operationen är klar så man får höra hur det gått

Han har nu sovit flera timmar.

Ha en jättefin dag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

23 mars 2021 20:59

Vad fint att ni har er fina parkoas som ni kan gå till nu när det blir varmare ute igen!

Vet du att jag såg en musikdokumentär om hur man tror att musik och musikinstrument uppkommit, där berättade dom att dom hittat flöjter som var mellan 50 000 - 60 000 år gamla och som var gjorda av björnben. Jag har för mig att dom sade att det var neandertalare som troligtvis spelat på dom.

Hoppas allt går bra för din man nu när han åker iväg till sjukhuset! Ta hand om dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2021 08:08

Parkoasen är så vacker på sommaren då träden ramar in oasen så vackert.

Den dokumentären skulle jag vilja se, så intressant. Det är mycket man inte vet trots ett långt liv.

Min man åker iväg 13.00 och jag tror det kommer att gå bra.

Tack för omtanken och dina härliga kommentarer
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

25 mars 2021 16:26

Tack Malin för du tog med min film på din blogg. =D Roligt att du gillade den. Vet du jag har glömt att berätta att för en tid sedan lagade min man och jag Tolles lax - så jätte gott! Och till helgen ska vi göra den rätten igen - blev en favorit på direkten.

Malin wiper

25 mars 2021 16:56

Jag gillar verkligen dina både bildspel och filmer för du är så proffsig och kreativ. .

Så roligt att du/ni testat laxen och är nöjda ;) Den är ju enkel att göra men ändå god. Vad glad jag blir det skall jag berätta för min man när jag kan prata med honom

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

SmålandsJenny

27 mars 2021 05:59

Muttern är till ett hjul på en bil är jag ganska övertygad om, dom ser ut så iallafall.

Malin wiper

27 mars 2021 12:19

Tack för att du talade om detta för mig. Man undrar ju ibland vad man ser på marken.

Jag har nu köpt ett nytt mobil fodral. Visar det sen

Ha en fin lördag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards