Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2021

Vedbobacken Västerås, Svindlande höjder och Lady Gaga & Joseph Gordon Levitt

Av Malin wiper - 14 mars 2021 08:30


 

När vi var ute och åkte med hyrbilen 7 mars så dök vi på denna skidbacke som heter Vedbobacken. Klicka här för att läsa om deras försiktighetsåtgärder. Det som finns på området är skidskola, cafeteria, skiduthyrning, längdskidspår och Downhill. Solen låg på så jag fick hitta vinklar då jag skulle fota och även fixa till lite färger i photoshop.

 

Dom använder sparad snö från egenskapad glaciär för att kunna lägga skidspår så tidigt på säsongen som möjligt. År 2019 öppnade längdskidspåret redan 5 november

 


 

Här ser man liften upp till toppen. Det var lite folk där men inte packat och dom verkar hålla avstånd


                  animated-skiing-image-0083                                                               animated-skiing-image-0083


 

Här ser man backen från höger sida och nedanför finns en fotbollsplan. När man åker omkring så dyker alltid nåt upp som man inte visste fanns


 

Jag zoomade in några som var på väg ut för backen. Tog mig friheten i och med att man inte ser deras ansikten


                                                             


Skidhandskar från Surfdome

 

En av dom tre på väg ner för den branta backen. Jag har själv åkt i backe några gånger som ung men slutade då jag en gång ramlade. Sen blev det längdskidåkning istället och konståkning


                                     


Skidglasögon från Decathlon 

              

Svindlande höjder  


 

Här ser ni en av dom andra skidåkarna som kommit ner en bit i backen

 

  

På denna båge står det Adsum Ski Track. Klicka på länken och läs vidare


         

Lady Gaga & Joseph Gordon Levitt med Baby It's cold outside.

 

Vi har 1 grad varmt och snön har nästan försvunnit helt. Allt är så tyst både inne och ute och det gör att man längtar efter lite liv och glädje. Allt stänger tidigt och alla nöjen är nedlagda och det känns mer och mer skrämmande i och med att inget lättar. Detta läge börjar tära och man behöver en ljusning nu men det lär nog dröja. En glädje var att Tusse vann Melodifestivalen för han hade en bra låt och han själv har en fantastisk röst och han har en närvaro som förmedlade texten så bra. Jag zappade och tittade på andra kanaler för jag blir uttråkad av Melodifestivalen numera. I dag skall jag tona mitt långa coronahår som inte sett en sax på länge. Jag skall vänta ett tag till med att klippa mig än om jag känner mig obekväm. Vi får se om vi kommer ut nåt i dag. Är allt väl med dig Mrs G? 

 

 

Den 14 mars 2018 såg det ut så här i Hallstahammar. Det var full vinter och bilden föreställer en parkoas där dammen är igensnöad. Vi fick 3 härliga år här i Västmanland innan Pandemin bröt ut.   

 

  Bilden på filmkameran lånad från Kids World



#Skidbacke #Liften #Svindlande #Skidåkarna #Adsum #Lady #Tusse

 
 
Hebbe

Hebbe

14 mars 2021 09:30

Jag har ingen Matilda i min krets,däremot två Maud..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

14 mars 2021 09:30

Så kan det vara

Ha det bra
kram

 
Amisa

Amisa

16 mars 2021 11:18

Helt galet att folk vågar åka skidor där det nästan stupar lodrätt ner. Jag tänker också att även risken för en snölavin är som störst där och man ser att en del snö sätts i rullning när hen åker ner.

Ha en trevlig dag i solen!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2021 12:05

Jag fattar inte heller hur dom vågar.

Tack för alla dina fina kommentarer

Ha en fin dag i solen själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards