Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2020

Klubbholmen, glassnjutning och J.J. Cale

Av Malin wiper - 27 juli 2020 08:00

  

När vi träffade min son torsdags så gjorde vi även ett besök hos  Klubbholmen. En jättefin båthamn. Dit har vi varit många gånger genom åren 


Där har dom även en kiosk och flera olika uteplatser att sitta på. Eftersom det blåste så mycket så satt vi under detta tält där det är jättefint ordnat 


 

Sonen och jag på plats. Konstigt nog så var det inte mycket folk på området förutom några som låg och solade och nån som gick omkring och sen köpte sig nåt i kiosken


 

Vi tog varsin glass. Tyvärr fanns det ingen med bara vanilj så jag tog en Magnum som det är lätt att få bort chokladen på


 

Här ser man en sittplats framför kiosken. Tjejen som arbetade där var så gullig och trevlig så jag blev varm om hjärtat. Min son filmade lite och sen tappade han linsskyddet mellan träribborna som ni ser på sidan om kiosken. Då kom tjejen ut och kollade och hade velat hjälpa till men min man hade redan hämtat en kvist i skogen och sen köpt tuggummi i kiosken. Han satt tuggummit på kvisten och stack ner i öppningen där linsskyddet låg. Sen stack min son ner en hand och fångade upp skyddet. Sonen blev jätteglad för det tar sån tid att skicka efter ett linsskydd. Jag min galning glömde att fota händelsen så jag stod där som ett fån..


 

Det var flera blomlådor framför utemöblerna vid kiosken


 

På andra sidan kiosken finns denna uteplats som är en stor brygga och det finns utemöbler av olika slag runtom. 

 

       

Dagens vindskulptur. Den gillar jag


 

Bakom kiosken finns ytterligare båtplatser. 


 

En stor motorbåt var på väg in mot båthamnen. 


       

Här svänger den så man får se lite mer av båten. Det blev inte så mycket fotande av båtar för det blåste för mycket så jag ville inte gå ut på alla bryggorna

 

           

En minnesbild från 2013 då vi var till Klubbholmen. Det var min son som tog bilden. Då bodde vi ju inte i Hallstahammar utan fick resa 35 mil varje gång vi skulle hälsa på min son och även min mans bror som bor i Västerås. Vår flytt 2017 underlättades av att vi ändå inte flyttade till nåt främmande utan vi hade varit i Västerås och Enköping så mycket genom åren. Fast Hallstahammar var helt nytt för oss men vi har funnit oss tillrätta rätt bra nu efter nästan 3,5 år. Fast jag skall inte sticka under stol med att jag är lite rotlös efter alla gånger jag flyttat under mitt liv

 

      

J.J Cale med Magnolia. Gillar låten som får mig att gå ner i varv för den är så soft och hans röst är Härligt varm med en liten krydda av rasp och heshet. J.J Cale var en amerikansk bluesrockmusiker och låtskrivare. Han dog 2013 i en ålder av 74 år och det i sviterna efter en hjärtinfarkt

 

                            

Nu har vi en ny vecka och jag skall uträtta några ärenden men sen tar jag dan som den kommer. Fortsätter det fina vädret så blir det fler utflykter. Om det blir fint väder nån dag i veckan så kommer min mans bror hit så vi kan umgås utomhus några timmar. Vi hade tänkt hyra elbilen nån dag men den är nu upptagent tills en bit in i augusti. Det ser ut att ha regnat i natt men nu skiner solen igen. Ha en fin början på den nya veckan

 

#Klubbholmen #Kiosk #Sonen #Glass #Vindskulptur #Linsskyddet #Brygga #Motorbåt #Minnesbild #Cale

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 juli 2020 11:34

Måndag igen och grått i dag men så länge det inte regnar får man allt gå ut och hitta på något.
Fint ställe som vanligt och alla båtar och utsikten är det bästa för en kaffestund. Fin musik.
Ha en bra dag du med!
Kram!

Malin wiper

27 juli 2020 12:49

Det skulle bli grått här men det går från sol till molnigt men inget riktigt regn än. Som du säger så är det härligt med utsikt då man fikar. Kul att du gillar musiken.

Ha en fin dag
kram från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

27 juli 2020 12:18

Hej!
Ser fint ut tycker jag-Ska tippsa om Klubbholmen för min dotter.dom har ju båt.Här är jämna plågor o jag har ont i vänster lilltå.Får vara skolös idag.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

27 juli 2020 12:51

Det är väldigt fint där och dom har både mat och fika. Snygga fräscha toaletter också. Vad kul att din dotter har båt.

Stackare som fått ont i lilltån. Då är det svårt att ha på sig skor också

Sköt om dig och hoppas tån läker till sig

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards