Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juli 2020

Rådhuset i Arboga, vindskrulptur, fontän och Alan Parson

Av Malin wiper - 14 juli 2020 13:00


 

När vi var i Arboga sist med elbilen så gick vi förbi Rådhuset och där finns en liten park man kan slå sig ner i. På 1400-talet så var rådhuset byggd som en kyrka. 


 

Så här ser en del av den lilla parken ut framför Rådhuset. Många olika sittplatser


      

Dagens vindskulptur 


 

Här en annan bänkuppsättning och det är väldigt fint runtomkring. Ljudet från fontänen känns lugnande och mysigt


 
  Jag filmade den lilla fontänen i parken vid Rådhuset.    


 

Ingången till Rådhuset och jag antar att det finns en större ingång på andra sidan huset. Vi befann oss ju på baksidan


 

En bit från fontänen fanns en skulptur som såg spännande ut


 

Skulpturen heter Stadskärna och är skapad av Kerstin Hörnlund 2018


  

Så här ser den ut på nära håll uppifrån


 

En skylt ovanför en butik som verkligen passar in till det fina stenhuset


 

En lila färgklick dök upp på en av våra promenader

 

     

Alan Parson med Sirius/Eye In the sky. Alan Parson är en engelsk ljudtekniker, låtskrivare, musiker och skivproducent. Han är känd från sin egna grupp The Alan Parson-Projekt som jag lyssnat till en hel del under årens lopp. Nu är han solomusiker och har varierande projet. I detta klipp ovan samarbetar han med en symfoniorkester. Klicka här för att se mitt favoritklipp när det gäller The Alan Parson Project

 

                 

När detta inlägg kommer in så är vi ute och åker med elbilen. Ha en skön fortsättning på dagen


 

#Arboga #Rådhuset #Fontän #Stadskärna #Skylt #Alan

 
 
Biggeros

Biggeros

14 juli 2020 14:35

Mycket smått och gott från rådhuset, konstverk, porlande fontän, magisk musik=)
Har jag glömt något....
Trevlig sommardag <3

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

14 juli 2020 14:53

Du har inte glömt nåt ;) Tack snälla du.

Ha en trevlig sommardag själv. Vi kom nyss hem från en biltur

Hälsning Malin

 
Veiken

Veiken

14 juli 2020 16:09

Ni gör så fina utflykter när ni har elbilen. Visst är det mysigt att upptäcka sitt närområde och njuta av det. Jag tycker stadskärnan är urläcker!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

15 juli 2020 07:27

Det är så roligt att åka ut och se sig omkring. När vi hade egen bil så missbrukade vi den och åkte ut varje dag, till och med ner till centrum för att handla. Nu promenerar vi mer.

Arboga är fint med sina gamla byggnader

Ha en härlig dag
kram från Malin

 
Jennifer

Jennifer

15 juli 2020 04:32

Jag tycker att fontäner är väldigt charmiga, och har alltid tyckt.. Vet dock inte varför :P

http://jennifermarie.se

Malin wiper

15 juli 2020 07:28

Det tycker jag också. Dom är lugnande på nåt sätt med det lilla ljudet från vattnet.

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

 
wiolettan

wiolettan

15 juli 2020 11:04

Fint med dessa sittplatser som finns lite här och där. Man kan sätta sig ner för att vila, eller bara för att njuta av omgivningarna. Fontäners lite lugnande, porlande ljud, gillar jag också.
Det var en annorlunda skulptur.
Trevligt att åka ut och kolla in lite runt omkring.
Ha det fint och var rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 juli 2020 11:25

Håller med dig. Här i Hallsta är det ovanligt många sittplatser och det känns skönt för när man är ute och promenerar så kan man sätta sig ner en stund och dricka lite vatten

Jag gillar också fontäner när det blir det porlande ljudet som du så fint uttrycker. Jag letade efter detta ord och du gav mig det ;) tack!

Skulpturen var verkligen annorlunda för annars skapar hon frukter i keramik.

Det känns verkligen skönt att komma ut lite.

Sköt om er ni båda också
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards