Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

Håges Bröd Arboga, Vindskulpturer, Cafétips, Hårman och Van Morrison

Av Malin wiper - 13 juli 2020 08:00


 

När vi var till Arboga så fikade vi på Håges Bröd och då satt vi utomhus. Först var det för mycket folk på uteserveringen så vi promenerade runt en stund och när vi kom tillbaka så var vi nästan ensamma där. Det var första gången vi fikade där


 

Här sitter min man och myser. Hade velat fota hela uteserveringen men skulle ha gjort det direkt innan det kom fler folk.

 

                                


Mr Spex

     

Måste fixa solisarna lite, då fotade min man..  

 

       

Dagens vindskulpturer

 

 

Jag tog te och min man kaffe. Mr T valde en nötkongress som han sa var speciell med flera lager av godsaker och inte alls så söt. Då är det kvalitet. Jag tog en hallongrotta som var magiskt god. Det kändes så lyxigt med en tekanna istället för vatten direkt i koppen. 


 

Brödet serverat på ett fint avlångt fat. Jättefint ställe med vänligt bemötande. Jag försökte fota lite bröd i disken men det var så litet där man handlade och det kom folk som stod och väntade utanför. Dom hade i alla fall väldigt fint bröd

 

                                         


Butlers 

Tips på andra caféställen vi varit på i Arboga:

 

Sweet heart green café. Klicka här för att se när vi var dit 2017

 

Sallad & Smörgåshörnan . Klicka här för att se när vi var dit 2017

 

Café Två Skator. Klicka här för att se när vi var dit 2017 

 

 

Vi promenerade runt på gamla kullerstensgator med bevarade sten och trähus. Klicka här för att se när vi var till Arboga 2017

 

  

 

En skylt som stack ut lite i sin form och text. Hårman the next generation


 

Efter att vi promenerat runt ett bra tag så var det dags att åka vidare med den suveräna elbilen från Hallstahem

 

       

Van Morrison med Philosopher's Stone. Van Morrison är en nordirländsk sångare och kompositör. I dag var det 12 grader på morgonen men solen skiner och det blir nog varmare. Som vanligt skall vi promenera men först skall jag tona mitt hår som är solblekt just nu. Vi förbereder oss för morgondagen då vi åker till min son i Enköping 6 mil från oss. Jag har inte träffat honom på över 4 månader så jag saknar honom till tusen. Hoppas ni mina besökare får en jättefin början på veckan än om vi har en långvarig utdragen corona som inte tycks släppa sitt grepp

 

#Håges #Vindskulpturer #Nötkongress #Tips #Skylt #Elbilen #Van

 

 
 
wiolettan

wiolettan

13 juli 2020 09:21

Sånt gillar jag. Trevliga små utflykter, vandra lite och titta på omgivningarna för att sedan stärka sig med gott fika.
Är kaffebrödet gott, då brukar det vara mycket folk, för sådant sprids och det är roligt.
Trevligt att se dina fina bilder och ni ser verkligen ut att njuta, båda två.
Kram och trevlig måndag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2020 11:46

Ja du gillar ju också att göra små utflykter och det ger så mycket. Dom hade fått högt betyg på nätet så dom har bra kaffebröd. När vi fikat klart så dök det upp fler folk så jag tror detta fik är populärt

Kul att du gillar bilderna ;).

Ha en härlig måndag själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

13 juli 2020 11:20

Det såg väldigt trevligt ut i Arboga!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

13 juli 2020 11:51

Det är väldigt idylliskt och fint där. Man måste åka dit många gånger för att fota allt vackert. Sen var det ingen trängsel där utan så skönt att promenera utan att måste springa åt sidorna varje gång

Ha en härlig måndag
Hälsning från Malin

 
Bittan

Bittan

13 juli 2020 11:50

Hej Malin! Jag har nu skickat epost till dig.
Ha nu en bra Måndag!
Kram från Bittan❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2020 11:52

Då skall jag in och kolla. Vi har varit ute och promenerat på förmiddagen

Ha en fin måndag själv Bittan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards