Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2020

Tvärflöjter, Melissa Hoover, fika, fint par, ringduva och Bella Ciao

Av Malin wiper - 6 april 2020 13:30

 

Min son har börjat spela tvärflöjt och har köpt dessa två på nätet. Snygga och läckra färger inte som förut att det bara fanns silverfärgade. Hans pappa spelade bland annat tvärflöjt och saxofon. Min son Mr C går och lär sig detta och har nu kommit en bit på väg. Han har förut spelat fiol, piano, trummor och lite annat. Sonen spelade fiol i en symfoniorkester i Sundsvall då han var barn och sen har han pelat i blåsorkestrar och lite annat genom åren men nu gillar han bästa att komponera.                             


 animated-western-concert-flute-image-0024 

      

Melissa Hoover med låten Havana (cover) på tvärflöjt. Jättefin ton och skicklig ung flöjtist


 

I dag är det en riktigt vacker vårdag med strålande solsken, vindstilla och mycket varmare än på länge. Det är som att man kom in i en annan stämning och glömde allt elände för en stund. Det var mer folk än vanligt i centrum men alla höll avståndet än om dom stod och pratade med varandra. Det såg ut som att folk mådde lite bättre än på länge och man glömde den osynliga fienden.

 

 

Vi blev kaffesugna och beställde ut fika från Hallsta Café & Restaurang till parkoasen bredvid Cafét. Här ser ni härliga Siba som kom ut med kaffebrickan 

                                 animated-thank-you-image-0027 

 

 

Hon ställde sen ner den på kanten till fontänen så vi kunde ta fikat därifrån till parkstolarna. Vi valde varsin blåbärsmuffins och dom är supergoda och inte så söta som många andra kan vara. Jag tog cappuccino och min man vanligt kaffe. Nu behövde vi inte sitta och frysa som förut. Siba berättade att i morgon tisdag så sätter dom ut stolar och bord på uteplatsen

 

                            

       

När vi satt där med vårt fika så dök detta fina, tuffa och trevliga par upp. Dom är annars med i en kompisgrupp som brukade fika på Hallsta Café & Restaurang varje fredag men nu är det uppehåll så länge viruset finns kvar. Jag har fotat hela gruppen några gånger. Dom stod på behörigt avstånd och vi pratade med varandra en lång stund och det kändes så upplyftande och härligt. Hon heter Monica och han Lars

 

              

 

  

Sen tog vi en promenad och på Hammartorget högt upp i ett träd zoomade jag in denna ringduva.

 

 

Jag fick ytterligare en bild på den fina ringduvan.

 

 

Jag gick upp för Hammarteaterns trappor och står högt över centrum och njuter i solen

 

                             

 

Min man satt sig ner en stund och blickade ut över centrumgatan 

 

      

Tur att människan är påhittig under en sån här tid. En kille spelar saxofon från sin balkong och låten heter Bella Ciao. Undrar om det blir så här i Sverige också om vi måste gå helt i karantän 

 

                 

  

Musiknyckelhållare och brevhylla sax från Arti &Mestieri 

 

 

#Tvärflöjt #Melissa #Solsken #Siba #Blåbärsmuffins #Par #Ringduva #Hammarteaterns #Saxofon

 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

6 april 2020 15:27

Åh så trevligt med musik och spela instrument. Älskar saxofon :)
Sol och sommarvärme här idag.
Trevlig måndag

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2020 16:05

Vad kul att du också gillar saxofon. Jag har spelat altsaxofon i några år på 1980-talet. Vi har också sol och värme och så fint ute.

Ha en trevlig måndag du också
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards