Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Myrornas second hand, Ankis Fyndbod Reiker och Paråkning

Av Malin wiper - 27 januari 2020 08:00

 

Vi åkte in med elbilen till Myrornas Second hand i lördags och där hade dom pyntat om på hyllorna långt upp på väggarna


 

En annan sportig ensemble som går i regnbågsfärger

 

               animated-rainbow-image-0099                    animated-rainbow-image-0099                     animated-rainbow-image-0099                    animated-rainbow-image-0099


 

Jennsskorta med en snygg top under


 

Kjol och jacka som hade lite skinnkänsla


 

På Myrornas sportavdelning har dom massor av skridskor av alla de sorter. Själv har jag haft flera på konståkningsskridskor under min uppväxt. Det var ett stort intresse under ett antal år


       

Vanessa James & Morgan Cipres från 2019. Vackert, följsamt och helt fantastiskt. I många år följde jag konståkning gällande alla kategorier men nu var det länge sen tyvärr. Klicka här för att läsa om Vanessa James. Klicka här för att läsa om Morgan Ciprés

 

                                 


                                                       Clipart Library

 

En herrväska i fint skinn låg i en korgstol

 

 

Ankis fyndbod här i Hallsta hittade jag ett par kängor av märket Reiker. Inuti stod det 650 kr men dom såldes för 50 kr och såg inte ut att han använts så mycket. Helt intakta och sulan var knappt sliten. Det var min storlek 39 men när jag kom hem och provade så kändes dom lite låga baktill så jag skall köpa ett inlägg för hälen så jag kommer upp lite. Dessa skall jag spara tills nästa år med hopp om att det blir snö och lite kallare


 

Från sidan där man ser lite detaljer och stickningar i olika färger. Dom är även fodrade


 

Här ser man hur hög kängan är och sulan har djupa räfflor

 

 

Vi var även in till Stadsmissionens second hand i lördags men köpte bara en pump som vi hittade för att blåsa upp min nya träningsboll med. Den kostade endast 20 kr

 

Ländryggsbesvären släpper inte utan jag måste ut och gå för att det skall lossna men det är ändå bättre än för några dagar sen. Min förkylning verkar komma av sig så den bryter nog inte ut i full blom utan det blir som en liten nysning. Nu är det måndag igen och det är promenader som står på schemat och även bollövningar. Nästa gång vi är i Västerås skall jag se om jag kan hitta en bättre balansbräda än den jag har. Läste att Coronaviruset nu spridit sig till Sveriga. Två misstänkta fall i Malmö läste jag i Aftonbladet. Det känns väldigt obehagligt och man undrar om man måste förbereda sig på att bli isolerad hemma. Det sägs ju att munskydd inte hjälper. Sen undrar man ju hur samhället skall kunna ta hand om alla som drabbas om det blir ett utbrott. Vi har ju redan nu en sjukvård som går på knäna och har halverats dom sista åren. Klicka här för att läsa mer om den försämrade vården. Nej nu skall jag fixa frukost så vi kommer upp ur sängen och får en lång skön dag. Ha det bra och sköt om er så här i början på en ny vecka

 

                 


#Myrornas #Skridskor #Vanessa #Reiker #Coronaviruset

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards