Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 september 2019

Åsby Floristen, minneslund, hjärtlig smörgås och Louis & Ella

Av Malin wiper - 25 september 2019 16:30

 

I dag gick vi in på Åsby Floristen för att köpa en en blomma för vi tänkte promenerat till en liten minneslund som finns utanför Svenska Kyrkan. Vi har ju ingen bil just nu så vi kan inte åka till Kolbäck dit vi varit några gånger till deras minneslund. Det känns jättebra att det finns en sån liten minneslund inte långt ifrån vårt bostadsområde                                         

 

 

Dom hade fått in såna fina änglar. Min bloggvän Bittan samlar på änglar och har många fina såna i sin samling. Jag tog lite fler bilder på blomsterbutiken men dom tar jag med i ett annat inlägg. Jag har inte hunnit bloggvandra i dag men gör det i morgon istället 

 

 

Här ser man den lilla minneslunden vid Svenska Kyrkan. Det är en rund plats med bänkar runtom och framför en stor sten så finns det några vaser och även plats för gravljus

 

      

Louis & Ella med Dream a little dream of me     

 

 

 

På lite närmare håll

 

 

Det är bara såna där avlånga smala vaser så vi köpte bara en ros och lite utfyllnad men det blev jättesnyggt. Det fanns vatten i vasen som var nedstucken i ett runt rör

 

 

En bit ovanför fanns det plats för gravljuset vi hade med oss. När vi hade tänt ljuset så höll vi varsitt ta till våra bortgångna och min mans bror var den som gick bort nu sist. Det kändes skönt att stå där och prata med dom som gått ur tiden, föräldrar, släktingar och min sons pappa. 

 

                    animated-candle-image-0107                                              animated-candle-image-0107

 

 

Så här ser kyrkan ut framifrån och på höger sida går man in mot minneslunden

 

  

Ett klocktorn i trä har dom en bit ifrån 

 

 

Efter det gick vi omkring en stund men hamnade till slut på Hallsta Café & Restaurang där vi beställde in en halv focaccia med ost och skinka. När sen Siba kom ut med smörgåsarna så hade hon gjort ett hjärta på skinkan av kryddoljan..  så där spontant också för hon visste ju inte vart vi hade varit och att vi var lite påverkade av situationen. Vi blev så överraskade och glada av den fina gesten. Hon är väl för gullig och även hennes man Basel. Dessutom har det varit toppenväder i dag också med sol, en lagom vind och vackra höstfärger

 

                      

                                 Kökskollen 

 

Vi gick även förbi denna lilla fina parkoas med sin damm. Vi satt oss en stund och myste innan vi gick hemåt. Vi tog flera promenader i dag så vi börjar verkligen piggna till. Ha nu en skön höstkväll mina härliga bloggbesökare.

 

#Floristen #Änglar #Louis #Parkoas

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

25 september 2019 20:11

Ni är då bra gulliga ni också!
Så rart att hålla små tal till de nära,kära som har lämnat den här världen! <3
Ni har haft en riktigt fin dag verkar det som!
Ha det fortsättningsvis även om det är kväll redan. <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 september 2019 06:12

Tack snälla du. Man blir ju så berörd då man står där och tänker på alla som gått bort. Det blev en toppenfin dag med några promenader och lite överraskningar.

Ha en jättefin torsdag Karin
kram från
Malin

 
wiolettan

wiolettan

25 september 2019 21:08

Det var verkligen en vacker och stämningsfull promenad.
Så fint att ni höll tal till era nära, där i minneslunden.
Så fick ni ett fint hjärta på tallriken, så härligt.
Det ser ut som om ni har haft ett soligt och fint väder också.
Änglar, jag tycker om dom.
Kolbäck, där har min näst äldsta bror med familj bott i många år.
Ha en finfin kväll.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 september 2019 06:14

Ja du man blir rörd när man tänker på dom som gått ur tiden i våra släkter och även vänner. Vi har haft toppenfint väder i flera dagar nu. Änglar är verkligen vackra

Vad kul att din bror med familj bor i Kolbäck.

Ha en fin dag
kramar från
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

26 september 2019 11:42

Hej!Så tomtarna har kommit fram?Som sagt,nej man väljer inte sin familj att bli född till.Häromdan såg jag ett intr.program om reinkarnation.Spännande.Ha en bra dag-Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

26 september 2019 12:04

Ja du det börjar säljas julpynt redan ;). Jag tycker hennes familj ställer upp så bra för henne och pappan följer med på varje resa för att skydda sin dotter

Intressant med såna program

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards