Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2019

Joe Allan Ericsson Hallsta Sura Närradio och Sleepy LaBeef

Av Malin wiper - 1 september 2019 15:00

 

Vi träffade Joe Allan Ericsson som kände bandet och många andra musiker. Här visar han bandets nya CD för min man


 

Joe Allan var en trevlig och belevad man som var med och startade Hallsta Sura Närradio som går på torsdagar mellan 19-20. Nu blir det till att lyssna på på nätradio igen. Joe Allan har intervjuat många stora artister genom åren

 

Klicka här för att läsa om rockabilly-legenden Joe Allan Ericsson. 

 

             

 

Så här ser Billy And The Kids nya CD ut och vi köpte en och priset var 100 kr


 

Joe Allan Ericsson har träffat många stora artister så vi fick se ett fotoalbum som han lånade av en annan kille. Bilderna var tyvärr lite slitna av tidens tand men dom var bättre i verkligehten än på bilden jag visar upp. Där står Joe Allan till vänster och bredvid honom Sleepy LaBeef

 

                                       


                                                                                Handelson

 

Sleepy LaBeef är en amerikansk rockabilly musiker som nu är 84 år. Han är den yngsta av 10 barn och växte upp på en melongård. Han flyttade till Houston Texas när han var 18 år. Då sjöng han gospelmusik på lokalradion och satte ihop ett band för att spela på arenor och radioprogram som Houston Jamboree och Lousiana Hayride, LaBeef är 2 meter lång. Han är fortfarande aktiv 

 

       

Sleepy LaBeef med Big Boss Man. Klicka här för att se ett klipp från 2012 där det verkligen svänger

 

                        


 

Ytterligare ett gammalt foto på Sleepy LaBeef. Detta är bara en av många han träffat genom åren och även svenska artister som han intervjuat i sin fd inspelningsstudio

 

 

                                                                      

 

Jag har inte kommit i kläderna än i dag utan vandrar omkring i morgonrock och det funkar ju bra när jag skriver om just rockmusik (rockabilly). Vi satt och myste en stund på balkongen med en fika men sen tog vi itu med dagens uppgifter. Rocka loss nu och ha en musikalisk eftermiddag och kväll

 

 

 

#Joe #Närradio #Sleepy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards