Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juni 2019

Hallsta Cruising bilkavalkad och The Cadillac Kings

Av Malin wiper - 10 juni 2019 14:30

         

Jag filmade lite från Hallsta Cruising i lördags men det blev inte lyckat för det blåste så otroligt mycket. Då fokuserar inte kameran lika bra så det känns som man har fel glasögon på sig när man ser klippet. Förra året blev det mycket bättre. Sätter in det ändå för att ni skall få se hur det ser ut. Min son har också filmat så jag skall fråga om jag får sätta in hans film för han har ett motljusskydd på sin nya systemkamera. Det var både full solsken, blåst och varm så in i norden. Klicka här för att se ett bildspel på Magazin 24 från Cruisingen

 

                

 

 

Här följer en liten kavalkad av bilarna på Cruisingen här i Hallsta. Detta är en RENAULT 12 TL från 1975. En sån såg jag inte på cruisingen sist så det är kul att det tillkommer lite nytt

 

 

En turkos tjusig VOLVO 1421241 från 1971 dök upp i rondellen

 

 

Såg inte registreringsskylten på denna snygga bil så jag vet inte vad märket är. Ni får gärna hojta till om ni som tittar in vet. Läcker annorlunda färg 

 

 

En blank väskött VOLVO PV 444 L dök upp och den är från 1957

 

 

Låång och tjusig svepte den fram genom rondellen. Folkmassan fotade, njöt och tjusades

 

  

Elegant så det stänker om det är denna CHRYSLER NEWPORT från 1966. Vilka linjer

 

  

Det gäller att sticka ut lite som passagerare också för att det skall bli lite kul och intressant

 

 

FORD 63 A THUNDERBIRD dök upp som en juvel med annorlunda formgivning som känns tidlös och lyxig. Den är från 1963

 

                                        

                                                                                 Amazon 

 

L'amour est bleu, en klassisk  skönhet med vingar. Det är en PLYMOUTH PLAZA från 1958 


 

Det går ju även bra att dekorera sin bil med en papegoja. Bilmärket är CADILLAC COUPE från 1968

 

 

Sen har vi en relativt ny företeelse med en ny sorts raggare med såna här bilar som är låga och inte upprustade till tänderna. Klicka här för att komma in på SVT play och se en dokumentär som jag såg i går. Den heter "Raggarjävlar". Dom ser även sig själv som sluskiga och vill inte växa upp och bli en Svensson. Intressant att se och även hur dom utvecklades och senare gick ur klubben för vem orkar supa ett helt liv och leva rövare?. Dom hade såna bilar som ovan men jag vet inte om just dessa lever ett sånt liv. Dom ser ju inte ut som raggare och lyssnar inte på sån musik heller. Många har haft en jobbig barndom kom det fram i filmen

 

 

En CHEVROLET CAPRICE från 1996. En polisbil från USA. 

 

Jag har fotat ännu mer men jag gör kanske ett bildspel av dom bilderna. Först måste jag hitta passande musik. Jag har varit till frissan i dag och är som vanligt nöjd och nu lagar min man sen lunch i form av en pytti panna med strimlad kassler, kikärtspasta, morötter, palsternacka och purjolök. Till detta äter vi rödvinbärs gelé och god gräddsås. Bon apetit!  Ha en fortsatt fin måndag

 

      

The Cadillac Kings med Betty Lou. Klicka här för att läsa om gruppen

 

#Cruising #Renault #Chrysler #Thunderbird #Cadillac #Raggarjävlar #Polisbil #Kings

 
 
Bittan

Bittan

10 juni 2019 17:46

Hej! Oj så mycket Ni har gjort när din son varit hos Er Hur många bilar var det på Cruising? Ja det finns båda fina och fula bilar.
Usch idag vaknade jag med svår ryggvärk och kan nästan inte sitta. Jag hoppas bara det blir bättre snart då vi skall ut på lång bilresa i nästa vecka till Kalix 125 mil dit
Kram från Bittan

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

11 juni 2019 11:25

Nu kommer ett sent svar. Vi hann med rätt mycket men allt får inte plats i inläggen. Tråkigt med ryggvärk jag har själv nackbesvär så jag har inte kunnat sitta vid datorn för jag har haft synrubbningar. Hoppas du blir bättre snart så ni kan åka iväg. Det är långt att åka ser jag.

Ha det bra
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 juni 2019 18:56

Idel ädel skönheter på bilcatwalken, ungefär. Den ena vackrare än den andra. Tack för paraden! :)

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 juni 2019 11:26

Ja du det är riktiga skönheter dessa bilar. Varsågod ;) Är sent ute på grund av nacken som krånglar och då blir synen lite dimmig

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards