Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 maj 2019

Skata på äventyr, Stubbfräs och The Mountain Goats

Av Malin wiper - 7 maj 2019 13:30


 Jag zoomade in en skata som stod vid en ytterdörr och såg ut att vilja komma in. Den var rätt långt bort men jag har en bra kraftfull zoom men det gäller att hålla kameran stilla också. Skata är en kråkfågel inom släktet skator

 

                                       


                                                                            Skata halsband 

  

Har dom inte öppnat än?


 

 Nu blev jag lite sur och går härifrån

 

                                      


                                                                                                  Figurin

  Nu gäller det att vässa näbbar och klor 

 

     

The Mountain Goats med Magpie (Skata). Dom är ett amerikanskt indiefolkrockband som bildades 1991 i claremont, Kalifornien, USA

 

 

 Vi fortsätter igenom bostadsområdet till sista huset där vi bor. Som läget är nu så blir det småhandling så vi får gå flera gånger för att få hem mat och annat. Vi har slängt ut vår hallmatta som inte höll måttet så vi måste skaffa nåt nytt. Vi skall titta runt här i Hallsta för det finns en mattbutik och vi har ju även second hand

 

 

 På denna traktor sitter en stubbfräs som fräser bort stubbar från nedsågade träd. Det rustas upp till tänderna i vårt område. Vi kommer även att få bättre belysning på gårdarna, porttelefoner och mycket annat framöver

 

                                   

Lampor som går under nament "Stubbe"

 

    Stubbfräsen på nära håll

 

  Pallyft för utomhusbruk. Jag kan inte hitta nån på nätet som ser ut som denna

 

  

Nu hoppas jag ni får en dag som lyfter upp er till högre höjder

 

     


#Skata #Mountain #Stubbfräs 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

7 maj 2019 14:39

Rolig serie med skatan, som förmodligen trodde att den hade en kompis i dörren. Jag tror att den speglade sig men kanske den ville in och värma sig, så kallt som det är nu ;)
Stubbfräsinformation fick jag också här. Du är mångsidig i ditt bloggande Malin! Tack för det och ha en fin fortsättning på tisdagen! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 maj 2019 15:05

Ja du ibland har man tur och dyker på nåt. Det är nog som du beskriver så bra ang skatan. Jag har svårt att hålla mig till ett ämne ;) Tack för dina fina ord

Ha en fin fortsättning själv på tisdagen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards