Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 april 2019

Stambyte, Magnus Uggla och en lustig smörgås

Av Malin wiper - 8 april 2019 13:45

 

Vi promenerade bort till vår lägenhet för att hämta lite småsaker. Nu är det rörigt och full rulle på gården men det ser ut som själva stambytet och isolering är klara så nu återstår slutfasen av badrum och toalett. Det känns så främmande och märkligt att besöka området och gå in i lägenheten. Man vänjer sig fort vid nåt annat och hemlängtan är inte lika stor som för 2 veckor sen. På onsdag så har vi bott i ersättningslägenheten i en månad. Då är det bara 2 veckor kvar..  

 

                               


 

 

Lite mer hur det ser ut på gården

 

 

Vi blev så glada när vi såg att vi fått en fläkt över spisen eller om det är nån slags kåpa som ändå tar ut matos. Det var en kille i lägenheten som höll på med kakelsättning för nu är det tydligen dags med det i badrummet. Kakelsättaren kom från England men hade bott i Sverige i 4 år och han var supertrevlig så vi pratade engelska med honom en stund. Fast han pratade lite svenska så man förstod och han berättade att arbetet i området kommer att hålla på till ca 2021. Jag hade tänkt fota mer men jag väntar tills det hänt mer i badrummet och toaletten. 

 

 

En katt bland hermelinerna. Cykelställ och en traktor i plast, lite suddig bild för jag zoomade och rörde nog lite på kameran. 

 

     

Vad passar väl inte bättre då än att Magnus Uggla sjunger Karl Gerhards paradnummer "En katt bland hermelinerna". Klicka här för att höra orginalet

 

                                     animated-owl-image-0092

 

 

En liten barnskottkärra hade blåst omkull. I dag har vi sol men 1 grad kallt och det blåser men luften är jätteskön och frisk

 

 

Fiskmås med som landat på vår gård och några kajor. Nu börjar det likna bloggtorka..  

 

          


                              Rams Gunäs 

 

Avslutar med en av min mans lustiga smörgåsar. När han skall göra smörgås av rester så blir dom jättefina och även roliga. Brödet är kavring med barillas tomatsås längst ner, sen är det överbliven potatissallad och sist stekt lax som blev över från dan före. Jag skall börja fota hans roliga smörgåsar. Hoppas dan än så länge varit bra för er. Kram från Malin

 


#Stambytet #Fläkt #Traktor #Magnus #Barnskottkärra #Fiskmås #Smörgåsar

 
 
Pisan

Pisan

10 april 2019 12:47

Vilken fin fläktkåpa ni fått! Jättesnygg ju. Hi hi! :-D Ja, det var en lustig macka :-D
Skönt att det bara är 2 veckor kvar nu. Ha det så gott! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 april 2019 13:00

Den var verkligen mycket finare än jag trodde. Han har haft ännu mer lustiga smörgåsar och jag ångrar att jag inte fotat dom ;)

Det känns jättebra att det bara är två veckor kvar för jag längtar hem än om man vänjer sig till en viss gräns

Kram tillbaka från oss båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards