Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Malin wiper - 17 februari 2019 15:45


 

Nu har jag animerat roliga ögon på en bild av min man och jag testade med fler bilder men blev så trött i huvudet så jag tar nya tag till veckan. Jag har inte samma uthållighet i och med utbrändhet och nackskada. Ofta känns det som jag är hjärntrött men en lindrigare sort. Mitt tålamod är inte heller det bästa vill att allt skall gå snabbt undan. Jag kommer ändå inte att ge mig utan tar en sak i taget tills det sitter. Klicka här för att komma in på Vickes hemsida där man kan lära sig animera   

 

I dag har jag ägnat mig åt att rensa i köksskåp och hela 4 st är klara och jag fick utrensat rätt mycket som skall till second hand. Vi båda vill ha snyggt och rensat när vi kommer hem till lägenheten efter stambytet. Vi har så mycket annat som måste göras då. Min man skall fixa till sin stationära dator så vi kan fortsätta scanna in bilder från mina föräldrars album. Vi är klara med 5-6 st men det är många kvar. Sen vill jag lära mig bildspel med musik till så det kommer att ta lite tid också plus lite annat på "att göra" listan. Jag vill mer än jag orkar tyvärr

 

 

Det får bli lite överblivna bilder för jag har inte mycket att komma med för tillfället. Vi bodde i vårt egna hus i Vaggeryd då jag blev utbränd och det som hjälpte mycket då jag kom ur den värsta perioden var att gå ner till ån och mata änder. Ån låg bara ett stenkast från vårt hus. Till slut dök även svanar upp men det spårade ur till slut då dom började komma upp till huset och började anfalla oss och förstörde ett källarfönster. En av dom öppnade vår brevlåda med näbben och det filmade jag men vart är alla filmer?. När stambytet är klart så skall vi leta upp allt vi filmade från den tiden           

 

Jobbigt att ta sig nedför den höga backen ner till vattnet

 

  

Vid Svartån så gick vi förbi en fin gammal huslänga och på ett ställe fanns en frisering som heter "Kloak" jag gillar verkligen när man blir överraskad av ett butiksnamn eller nåt annat. Jag såg inte direkt att det var en frisering så jag stod där och undrade ett tag. På hemsidan står det att det är en kreativ frisering i Västerås City.           

 

 

Detta gör mig inte bara ledsen utan arg också. Helt nymålae upprustade gamla hus där nån förstört dörren med klotter. Det fanns inte på kartan för ett antal år sedan att förstöra fasader. Tänk var det kostar att återställa.

 

 

Här är det befriat från klotter och jättesnyggt

 

 

En bild jag tog förra sommaren från gamla vägen. Det är ju så man längtar när man ser hur vackert det var. 

 

    

Detta är en favorit i repris från 2012. Jag gillar ju dans av många slag också och här ser ni Polina Semionova. Klicka här för att se ett nyare klipp med henne. Hon är en rysk balettdansare som också är professor vid Berlin State Ballet School. Hoppas ni har en fin söndag           

 



#Animerat #Rensa #Änder #Kloak #Klotter #Polina

Av Malin wiper - 17 februari 2019 08:30

  

Ohlssons Tyger på Erikslunds Shoppingcenter visar att nu är flamingos populära på tyger igen. I en liten vrå på bilden då man kommer in till butiken har dom jämt nåt nytt som man kan lägga blicken på och det känns då lockande att gå in och kolla deras sortiment som jag gillar


 

Ytterligare några kuddar på en hylla långt upp på väggen med flamingos som mönster

 

                                                         


  

Lite mer tygfrestelser och lite festligt uppsytt                        


 

Detta är nya tyger som ser lite retro ut


 

Några fler i samma kvalitet

 

                                             


Imágenes Animadas 

  

Det börjar dyka upp väldigt många färgstarka mönster på tyger. Lite känner man igen från 1970-1980-talet

 

    

Även lite tyg med roliga mönster som här med ägg     

 

 

En aning sobrare

 

 

Tyg med helikoptrar som mönster. Att åka helikopter är en dröm som jag skall förverkliga så fort det dyker upp nåt evenemang där det ingår. Såg för ett tag sen att min sons kompis Miss M flugit helikopter med sin dotter då det var ett sånt evenemang på nåt flygfält. Det såg ut som dom gillade det på en bild jag såg av dom båda

 

  

Även färgstarka kuddfodral är på modet. 

 

     

Som en motpol till det färgstarka kommer här nu lite svart/vitt men med lite färginslag och vackert som tusan. Jacob Gurevitsch med Lovers In Paris. 

 

Jag håller på med animeringar nu så detta inlägg är förskrivet och satt på tid. Sköt om er och ha en mysig och vilsam söndag         

   

 

#Ohlssons #Flamingos #Retro #Helikopter #Jacob #Vicke 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards