Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 november 2018

Jeff Dunham buktalare

Av Malin wiper - 21 november 2018 09:15



 

Tele ticket


Vi var ju och såg Caroline Wennergren för ett tag sen och hon är ju både buktalare och buksångare. Jag fick detta tips av min blogg/fb vän Lena om en annan bra buktalare som heter Jeff Dunham. Roligt att man får lite tips för det berikar och jag har nu kollat in honom på Youtube och han är jätteskicklig också. Han använder sig av många olika dockor.

                     

      

Här ser vi Jeff Dunham med en av sin dockor

 

Jeff Dunham föddes 1962 i Dallas, Texas och ären amerikansk buktalare och ståuppkomiker. Han använder sig av olika dockor i sina framträdanden med vilka han för en dialog. Durham är ensambarn och började som buktalare redan som åttaåring. Han har uppträtt i många TV-program såsom Star Search, Late Show with David Letterman, Comedy Central Presents och The Tonights Show. Han är känd för Comedy Central genom sina tre framträdanden där


   

Klicka här för att komma in på inlägget där Caroline Wennergren buktalar/buksjunger. Det var en toppenföreställning på Västerås Konserthus vi var på. På bilden ovan ser man väskan som Caroline förvarar sin buktalardocka i.

 

                  

Här i Sverige har vi även Zilla & Totte. Zilla är buktalare som varit med i Talang 2007 och vann. Hon heter i verkligeheten Cecilia Ustav. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att se när hon var med i Talang

 

     

Ytterligare ett klipp med Jeff Dunham och en av hans buktalardockor. Han är ju också skicklig på det han gör men min favorit är ändå Carolina Wennergren.

 

                    animated-dividing-line-image-0032 

 

I dag är det promenad, träning och städning som gäller. Tyvärr så har jag fått en liten kula under foten så jag måste ha trampat på nåt som ställt till detta. Typiskt när man kommit igång på allvar med promenader. I går gjorde det inte lika ont och jag kommer ihåg att jag haft en sån kula förut under foten förut men på ett annat ställe och dom brukar gå bort så småningom. Alltid är det nåt som krånglar. Vi hade i alla fall jättetrevligt i går med vänner och son. Jag hoppas ni får en fin onsdag. Ha det bra och sköt om er. Kram från Malin

 

  

#Jeff #Lena #Caroline #Promenad 


 
 
Hebbe

Hebbe

21 november 2018 09:38

Hej du..Jeff Dunham har jag kollat på några gånger på tuben,han är skitbra...Helga hette min älsta systers svärmor,en riktig mystant..Rock Olga jobbade några år som traversförare här i Skutskärsverken innan hon flyttade till Göteborg..Nu känner jag bara en Olga en Cocker Spaniel på 8 år..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 november 2018 14:13

Vad kul att du känner till honom. Jag gjorde inte det förut. Då har du bra erfarenhet av namnet Helga

Ja du nu kom jag ihåg att hon var traversförare när du nämner det. Det hörde jag nog då jag bodde i Gävle i 5 år

Vad kul att en hund heter Olga ;)

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Ama de casa

Ama de casa

21 november 2018 10:15

En duktig buktalare/komiker är alltid väldigt underhållande att kolla på. På våra kryssningar vi har gjort dom senaste åren har det varit flera stycken och uppträtt. Även om det inte handlar om världsstjärnor på den typen av kryssningar så har dom ändå varit väldigt bra :-)

Hoppas ontet under foten går bort snabbt!

Ha en fin lill-lördag :-)

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

21 november 2018 14:15

Håller med dig för man får skratta och bli road. Det känns som dockorna får liv. Vad kul att det även är sån underhållning på båtarna.

Vad kul att det finns så många bra buktalare.

Jag har varit till Apoteket och köpt nåt jag skall testa under foten. Jag får gå snett nu och det är ju inte bra för knät. Jag har ändå promenerat i dag men jag la på Voltarensalva

Ha en fin lill-lördag själv ;)

Hälsning
Malin

 
Veiken

Veiken

21 november 2018 12:07

Jag gillar buktalare jättemycket. Jag visste faktiskt inte att Caroline Wennergren håller på med det, men så kul att hon är duktig! Cilla är annars en favorit. Precis som Dunham! Alltid roligt att komma ut på lite skoj! Ha det fint!

http://veiken.se

Malin wiper

21 november 2018 14:18

Vad kul att du också gillar buktalare. Jag trodde också för några år sedan att hon var enbart sångerska men sen läste jag i en tidning att hon även var buktalare och buksångare

Cilla är bra också. Dunham är en nu bekantskap för mig

Ja du vi har varit ute på lite äventyr det senaste och sånt behövs för välbefinnandet

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 november 2018 17:12

Här fick jag tips att ta till mig, varken Dunham eller Carolina W. känner jag till men ska ta reda på, stanna upp när jag hör deras namn. Tack Malin, hoppas din knöl under foten drar vidare så du slipper besväret!
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 november 2018 17:14

Kul att du gillade tipset. Jag kunde i alla fall promenera lite i dag än om jag fick gå mer på ena sidan om foten. Har varit till Apoteket och köpt filtringar som man kan lägga på. Sen har jag Voltarensalva för att dämpa ner allt lite

Nu vilar jag foten så jag kan gå lite i morgon också. Det var 2 år sedan jag hade en sån här senknuta sist. Den gick bort av sig självt.

Tack för din omtanke gulliga du

Ha en skön kväll
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards