Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juli 2018

China Town Enköping och Just smile

Av Malin wiper - 9 juli 2018 13:15


 

I går åkte vi iväg till min son i Enköping 6 mil bort. Utefter motorvägen såg man många fina veteranbilar och även såna med läckra husvagnar. Tyvärr var solen så stark i går så mina bilder blev inte bra men efter att ha arbetat med dom i fotoprogrammet så tar jag med några visningsbara jag tog under dagen

 

 

Direkt vi kom så bjöd min son oss på mat på en jättebra kinarestaurang som heter China Town. Eftersom jag nyss haft nån slags maginfluensa så var jag försiktig och tog små portioner och inget friterat. Vi satt under en röd parasoll så bilderna var knallröda men jag fick bort lite genom att ändra färgskala. Jag glömde ta en bild på huset så ni kan klicka här för att se hur det ser ut

 

                            


Minon ätpinnar från Kawai

 

Inomhus på restaurangen. Det var fin stämning där och sånt är viktigt

 

 

Det serverades buffé och den var otroligt fräsch och det var rent och fint överallt på restaurangen.

 

                                      


Risskål 

  

Maten var verkligen njutbar och dom hade även sushi på buffén. Meningen denna gång var att vi skulle ta med en caesarsallad som jag skulle göra iordning och sen sitta ute nånstans men jag hade inte den rätta orken efter magsjukan. Det får vi ta nästa gång

 

 

Hade det varit mindre sol åt hållet vi satt så hade jag fått många veteranbilar på linsen. Nu fick jag ändå en läcker motorcykel som stannade till

 

 

Sen åkte vi vidare till Jysk för min son skulle köpa en madrass. Vi hade nog alla fått solsting för madrassen glömde vi ta upp till min son så den kom med hem till oss..  . Fast vi skall ju träffas snart igen. Utanför Jysk träffade vi min sons tjejkompis Miss M och det var jättekul och det var länge sen sist. Hennes sambo var inne på butiken så vi hann inte se honom. Hon är en härlig tjej med världens finaste leende. 

 

 

Natruligtvis hittade hittade min man en sån där smileykudde på Jysk som han måste spexa med. Det är inte första gången. Sen åkte vi ner till hamnen en sväng innan vi åkte hem till sonen och såg en film

 

                                                    


Etsy 

 

     

Justin Timberlake med Can't Stop the Feeling. Hoppas ni får en början på veckan som ger feeling.. Vi har en innedag i dag då vi fixar lite hemma med tvätt, strykning mm

 

 

#Motorvägen #China #Buffé #Motorcykel #Jysk #Smileykudde #Justin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards