Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juni 2018

Av Malin wiper - 23 juni 2018 14:00


                                 


 

Här följer lite bilder då vi åkte omkring på mindre vägar. Svågern visade oss vägar vi inte åkt på förut så det är mycket att upptäcka när man flyttat och börjat om igen


 

Två jättefina hästar i en hage som kliar varandra med tänderna och det såg så smart och fint ut


                                                                                 


 

Närbild på dom vackra hästarna

 

 

Västmanlands moln är magnifika och man ser ofta linsmoln. Här ser det ut som vi åker rakt in i "molnhimlen". Det var makalöst vackert utefter vägarna och det gör att man slappnar av, njuter och går ner i varv.

 

 

Sen såg jag denna bensinpump på en gårdsplan så det gäller att hålla ögonen öppna och inte bara titta rakt fram. Sen jag började fota så blir man varse om allt runtomkring

 

 

Inte nog med detta utan det dök upp en gammal Caltexpump med skylt. Jag blir ju så lycklig och kommer att utforska fler områden så länge det går

 

 

Sen blev det tvärbroms igen då jag såg denna fina häst med ett zebramönstrat täcke. Jag fotade från bilrutan denna gång

 

                animated-zebra-image-0006               animated-zebra-image-0006                animated-zebra-image-0006               animated-zebra-image-0006 

 

 

Min man ropade: kolla in en Daihatsu japansk minibuss. Enligt vad jag kan läsa på nätet kan denna vara från 1971

 

 

En stirrande bagge dök upp i ett högt gräs och stirrade nyfiket på mig. Jag har fler bilder men dom ryms inte i detta inlägg

 

     

The Real Group med Ett liv för mig. Härliga accapellaröster och en kärleksförklaring. Ta hand om er kära ni som tittar in. Varm kram från Malin


 

#Vägar #Hästar #Moln #Bensinpump #Caltex #Zebramönstrat #Daihatsu #Hus #Bagge #Real

Av Malin wiper - 23 juni 2018 09:45

                                          


      

På midsommaraftonen hämtade vi upp min mans bror och sen åkte vi och fikade på Öhrmans Konditori. Det ligger på Öster Mälarstrand. Det ligger ovanför Lasse Färnlövs plats              


   

Jag slog till med en bakelse som hade mörk choklad på utsidan och både mörka och ljusa lager chokladmoussé inuti. Översta lagret bestod av hallon. Den var magiskt god och inte så söt              


  

Min man var väldigt återhållsam och duktig så han tog en leverpastejsmörgås. Han tyckte den var jättegod vad gäller både brödet och leverpastejen. 

 

 

Svågern tog en paj med, blåbär, hallon och vaniljsås. Han tyckte den var jättegod så han njöt lika mycket som oss. 

 

                          Blueberries - GIFMANIA               Blueberries - GIFMANIA               Blueberries - GIFMANIA               Blueberries - GIFMANIA


  

Här ser ni dom två bröderna och Mr J till höger är lillebror. Han har bott i Västerås i många år 

 

                                          

Kaffesked i lappsilver             

 

              

 

 

Bakom våra bord såg det ut så här med röda snygga fotöljer och små runda bord. Överallt i taket hängde vackra kristallkronor. Det var ett väldigt fint och trevligt bemötande på Cafét och sånt känns alltid extra bra och festligt. 

 

                      animated-rose-image-0130               animated-rose-image-0130                animated-rose-image-0130               animated-rose-image-0130

 

   

Underbart kakfat med lite annorlunda bakverk


    

Båtformad kruka med blommor utanför Cafét på långsidan. I dag tog vi sovmorgon till 09.00 och det kändes jätteskönt. Solen var framme då vi vaknade och på termometern stod det 12 grader. Hoppas ni hade en fin midsommarafton och att ni får en fortsatt fin midsommarhelg. 

 

                                     


#Öhrmans #Bakelse #Leverpastejsmörgås #Paj #Bröderna #Fotöljer #Båtformad   


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards