Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juni 2018

Av Malin wiper - 22 juni 2018 20:00

      

Min sons filmklipp från Hallsta Cruising 2018. Han har egen musik till och jag tycker det är fantastiskt bra och varierat.

 

                                     


 

Här följer lite bilder från Cruisingen som jag fotat men inte kommit med i dom förra 7 inläggen 


 

Här var det livat, här var det glatt 


 

OKQ8 hade full rulle med alla häftiga bilar som samlats på deras tomt


 

Några av dom snygga bilarna i bilkortegen. Den första bilen turkos/vita är en PLYMOUTH SAVOY från 1957


 

Skönt att bara sitta och njuta av bilutsikten. Bilen på bilden är en CHRYSLER NEW YORKER från 1967

 

                                                                


 

Vilken röd dröm med massor av detaljer och en snygg häftig grill. Det är en FORD FAIRLANE 500 GAL från 1959


 

Rasande elegant som en viss Birgitta Rasmusson brukar uttrycka sig när det gäller bakverk men det passar även på såna här bilar


 

Ursnygg blå färg på denna CHEVROLET från 1955             

 

     

En bil som stod där och förgyllde gräsmattan. Det är en BUICK SPECIAL från 1956

 

          


           

 

Lika bra att kolla in bilen lite och njuta av den snygga motorn och se ett fint stort bagageutrymme

 

        

Texas Oil med If you start rockin' som var ett av 2 band som underhöll på Hallstaparken efter att cruisingen var avklarad

 

                                


En stol tillverkad av oljetunnor från You are an angel

 

Vi har haft en jättefin Midsommarafton tillsammans med min mans bror. Regnet upphörde och solen kom fram men blåsten var rätt kraftig. Vi hann med en hel del med både fika, äta och åka ut på små vägar och fota. Hoppas ni också haft en härlig och njutningsfull dag

 


#Hallsta #Ingo #OKQ8 #Plymouth #Birgitta #Gräsmattan #Bagageutrymme #Texas

Av Malin wiper - 22 juni 2018 14:00


 

Jag såg en CADILLAC DE VILLE från 1959 inte långt ifrån där vi bor

 

                                        


 

Tjusig avlång med läckra vingar och belysning. Crom som blänkte och andra snygga detaljer. Alla dessa veteranbilar tillför så mycket i miljön för så grått och trist som det är numera så behövs det livas upp på vägarna. Sen alla dessa cruisingar på sommaren gör ju att man lever          


 

Wow! är det enda jag får fram     


 


                


 

Rasande Elegant som Birgitta Rasmusson brukar uttrycka sig           

 


När detta kommer in är vi nog ute med svågern och åker omkring både i stan och på landsbygden. Dan började med 9 grader varmt, regn och blåsigt. Ha en fortsatt fin midsommarafton gott folk                             

 

 

#Cadillac #Vingar #Elegant #Birgitta 

Av Malin wiper - 22 juni 2018 07:30

    

Jag önskar er alla en jättehärlig midsommarhelg och hoppas ni får njuta av både mat, nöjen och annat. Själva skall vi göra som förra året att träffa min mans bror och hitta på nåt. Vi har för rörigt och är för trötta för att ha nattgäster så resten av helgen skall vi färdigställa lägenheten efter fönsterbytet och även göra sånt vi inte fixat till förut. Sonen är bjuden till sina vänner på midsommarmat. Det brukar sällan vara bra väder på midsommarafton och det är tråkigt men då får man hitta på annat. 

 

                                                                

 

Då jag var ung så band man blomsterkrans och satt på håret och sov sen med lite blommor under kudden. Fast jag är inte så traditionsbunden så jag behöver fira alla högtider och nu med mindre släkt och många på långt avstånd så blir det mer att äta lite gott och bara vara. Vi kommer nog att äta en liten silltallrik i alla fall och dricka öl till. Det som är skönt för dom som arbetar är ju att få ledigt och umgås. Tack till er som tittar in till mig och det glädjer mig mycket och jag önskar er allt gott..

 

    


                                                                     

 

En speciell hälsning till Birgitta från Kramfors. Hoppas allt är väl med dig..  

 

     

Grymlings med låten Där gullvivan blommar. Gruppen var aktiva till 2005

 

 

#Midsommarhelg #Silltallrik #Grymlings

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards