Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juni 2018

Av Malin wiper - 5 juni 2018 12:45


I går flyttade jag möbler i köket så hantverkarna får 1,5 m att hålla sig till vid fönsterbytena. Som på bilden kommer det inte att se ut på ett tag. 


 

Nu ser det ut så här och jag är så glad att vi har lätta möbler och inte så många. Vår möbel för sopsortering fick plats under köksbordet. Vi kan hämta plast i trappuppgången som skall läggas över alla möbler som flyttat längre in mot rummen. Tur även att våra nya stolar gick att stapla ovanpå varandra. Tänk att vi även får nya persienner i fönstren och det sista dom gör är att putsa alla fönster och sen städa undan allt skräp, det kostar oss inget. Vi har ett bra bostadsbolag som heter Hallstahem. Dom skickade även ut bra instruktioner långt före innan dom skulle börja med fönsterbyte. Sen är dom mästare på att förklara enkelt och tydligt vad som kommer att hända. Även stambytet har vi fått bra förklarat 

 

 

I går skjutsade jag min man till Fysioterapeuten på Köpings Sjukhus. Hon tyckte att han skött träningen bra och var även överraskad över att han hade så pass bra rörlighet och att musklerna börjar vakna till. Nu skall han bara ha mitellan efter träning och om han blir trött i armen.

 

                                                                                        

 

I dag måste vi ägna hela dagen åt att plocka undan i dom andra rummen för i morgon bitti 07.00 kommer dom och arbetar i vår lägenhet. Det är ju nationaldagen i morgon men dom jobbar tydligen ändå för det står 6 juni på både lapparna på dörren och i papperet vi fick i brevlådan. 

 

     

Medans min man var på sjukhuset så promenerade jag lite i Köpings centrum

 

 

Såg bland annat denna lilla mopedbil som lyste på långt håll i rött,blått, svart och vitt

 

                         


     

Simma lungt och ha en fin dag. Här har vi lite svalare och det blåser lagomt och det passar mig ypperligt. Om jag inte kommer in här i morgon så beror det på att vi håller oss ute så mycket som möjligt så hantverkarna får jobba i fred. Kram på er från Malin

 

    

Steamy Windows med Tony Joe White. Den låten har jag bara hört med Tina Turner förut så det var kul att hitta en annan version. Tony Joe White är född 1943 och är en amerikansk sångare, låtskrivare och gitarrist. Jag skulle sätta in en länk på Tina Turner men nu har det blivit fel på den funktionen också.  

 

 

#Möbler #Fönstren #Köping #Mopedbil #Tony

Av Malin wiper - 5 juni 2018 08:00


                                           


 

Jag var in på hdmt och såg filmen Breath ett verklighetsbaserat drama från 2017. För regin står Andy Serkis och i rollerna ser vi: Andrew Garfield, Claire Foy, Ed Speleers, Tom Hollander, David Butler, Ben Lloyd Hughes, Miranda Raison, Camilla Rutherford mfl 

 

Handlingen

 

Robin Cavendish är en äventyrslysten och karismatisk ung man som drabbas av polio. Han ges bara månader kvar att leva. Hans fru Diana trotsar alla rekommendationer och hämtar honom från sjukhuset, besluten att ge Robin ett långt och fullbordat liv trots att han behöver livslång andningshjälp.

 

                             

 

Den här filmen tog på alla känslosträngar så det är omöjligt att inte falla i gråt. Dessutom var skådespelarna fantastiska. Att den är verklighetsbaserad gör den ännu mer känslosamt och man fick sig en liten tankeställare. Att inte kunna röra sig från halsen och nedåt och ändå lyckas hålla sig vid liv och ha ett så bra liv i så många mer år än som utlovats men han hade både en hängiven fru och många vänner, dessutom gott ställt. Man får också ta del av människans uppfinningsrikedom i ett akut läge. Denna film är svår att beskriva och jag vill inte berätta mer för jag såg den själv utan att läsa nåt om handlinger. Min son gav mig det tipset för några år sedan. Det blir en helt annan upplevesle och man blir överraskad  

 

 

Filmen får av mig 4 handventilarorer i betyg av 5 möjliga. 

 

       

 

      

Trailern till filmen. Önskar er en fin tisdag i sommarvärmen som nu fått lite svalka



#Breathe #Andy   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards