Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2018

Åsby Hem & Trädgård och Herb Alpert

Av Malin wiper - 19 januari 2018 08:00



                                          

   

Förskrivet tidsinställt inlägg på grund av tidsbrist och trötthet


Här följer en lite ordlös bildsvit från Åsby Hem & Trädgård dit vi var in och köpte lite blomjord och fikonchokladen för några dagar sen                       


                             

                  

Här passar det in med Herb Alpert & Tijuana Brass Band. Herp Alpert och detta band var omåttligt populära när jag växte upp så detta blev en nostalgitripp. Herb Alpert föddes 1935 och är en amerikansk musiker, trumpetare och orkesterledare. Han förknippas med just gruppen Tijuana Brass. Han och gruppen har haft många hits genom åren. Hans dotter driver en restaurang "Vibrato Grill & Jazz" där Herb Alpert brukar spela.   

 

 


    

      

 

Med denna bild där man ser Skantzsjön till vänster och en gammal tegelbyggnad till höger önskar jag er en jättefin fredag. Återkommer när jag piggnat till lite



#Bildsvit #Åsby #Herb 

 
 
Bittan

Bittan

19 januari 2018 10:13

Hej! Hur gick det med din man igår på sjukhuset? Ja det är lätt att ramla och bag ramlade på en liten sten på hösten och ramlade som gick fort och bröt min handled då. Jag har fortfarande värk i den ibland.
Här har vi också fått lite snö 10 cm.
Ja här håller vi på just nu och städar lite då jag fyller år på Måndag. Egentligen vill jag inte fira detta men min man tycker vi kan fira med de närmaste som blir min syster och man, min moster och våra 2 barnbarn.
Jag önskar dig en trevlig helg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 januari 2018 11:36

Han hade ingen fraktur så det är muskler, senor och ligament som blivit skadade. Det tar tid att få till så han måste gå på sjukgymnastik och då får han fullt upp. Han har ju sen förut två trasig knän så han skall på artrosskola nåt nytt påfund.

Vad jobbigt att du brutit handleden i höstas. Sånt är också svårläkt och tar tid. Förstår att det kan värka fortfarande. Vi har nog lite mer snö än hos dig och 4 grader kallt.Jag har inte heller lust att fira födelsedag, det var roligare förr då man var ung.

Tack för din omtanke och kommentar.

Ha en härlig helg själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards