Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Kontorsstol, Inramad Elvis och lite annat pyssel

Av Malin wiper - 23 augusti 2017 14:00



 

Denna kontorsstol köpte min man genom nätet för några år sedan. Den är jättebra men jag har sett hur han vantrivs mer och mer i och med att han inte kan luta sig bakåt. Jag började lägga undan nån hundralapp då och då för att överraska honom med en ny stol. Han skämmer bort mig så otroligt mycket och nästan curlar mig så jag ville göra nåt för honom också



  

Jag tog med honom till IKEA för ett tag sen och sa att vi kan väl gå och kolla runt på kontorsavdelningen. Då började han testa lite kontorsstolar som man kan luta sig bakåt i och ser ut som fotöljer. Den svarta på bilden ovan föll han för och sa att han skulle köpa så fort vi betalat bort bilen och även reparationerna som vi fått göra. Då slog jag till med min överraskning och sa att du får stolen av mig för jag har lagt undan pengar. Han blev jätteglad..  . Det var ett tag sen jag överraskade honom och han är verkligen värd detta för han är så snäll, omtänksam och kärleksfull.                 

 

   

Här sitter han nu på sitt lilla kontor och myser i stolen som han är jättenöjd med.                        


  

Jag ändrade om i hallen lite och bytte ut vinylfodralet i LP ramen från Diana Ross till Elvis. Det ser lite häftigare ut och jag kom ihåg att vi hade Diana Ross i vår förra hall så lite förnyelse skadar inte. Klicka här för att se hur det såg ut med Diana Ross på väggen. Denna LP innehåller olika musik från filmer som Elvis medverkat i. Klicka här för att komma in på en sida där man kan köpa denna skiva men då kostar den 110 kr och jag har betalt 30 kr.  

 


En av låtarna på denna LP är Guitar Man. Klicka här för att se vilka fler låtar som är med på denna skiva                               


  

Vi köpte skivan och två till på Musikshopen i Västerås. Den butiken har funnits i 1 år och dom har både Vinylskivor, musikinstrument och lite annat. Två av dom skivor vi köpte kostade bara 30 kr/st och en annan som är ett Elvisalbum kostade 65 kr. Klicka här för att komma in på deras fb

 

                               

 

Förkylningen verkar ha kommit av sig men jag är jättetrött och orkar inte ha besök av folk just nu utan försöker bara hålla mig flytande. Ryggen börjar rätta till sig lite men på kvällen måste jag ta värktabletter för jag får ont i vänster ben. 

 

 

#Kontorsstol #Överraskning #Vinylfodralet #Elvis #Musikshopen 


 
 
Annelie

Annelie

23 augusti 2017 19:02

Vilken härlig överraskning du gav din man,, förstår jag han vart glad.
För en sådan stol är ju suveränt gött att sitta i.

Sköt om dig vännen.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

24 augusti 2017 06:12

Mr här igen: Jag blev jättenöjd med stolen som verkligen underlättar

Ha det bra

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

25 augusti 2017 11:57

Det är en skön stol! Jag har en som är väl använd ... Så roligt att du kunde överraska honom. Det är fint när man kan belöna den man älskar med nåt. Kram till er! <3

Malin wiper

25 augusti 2017 12:02

Härligt att du också har en sån bekväm och bra stol. Det är viktigt att man sitter bra.Det var jättehärligt att överraska honom för han är så generös och en härlig person att leva tillsammans med. Tack för din fina kommentar

Ha en bra dag fina du
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards