Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Dalahästar och kaffe hos Leif..............

Av Malin wiper - 21 september 2015 07:30



  

Min son och jag var och hälsade på hans kompis Leif en dag i Enköping och bostadsområdet såg jättefint ut. Det var en stor lite naturliknande innergård med lekpark men solen sken så starkt så jag fick inga bra bilder. Leif bor där med sin sambo men hon arbetade så henne fick jag tyvärr inte träffa denna gång


  

Här sitter vi och dricker kaffe i deras kök och pratade och myste. Leif är både lättsam och trevlig så det flöt på. Dom har ett stort fyrkantigt kök som såg jättefräscht ut. Resten av lägenheten såg också bra ut med en lite ovanlig hall.  


  

Hans sambo samlar på dalahästar så en hylla i köket hade 6 st som stod där så snyggt. Kom ihåg att mamma och pappa hade en dalahäst när vi växte upp.                   

              

  

Sen hade dom en sån här jättestor som han tog fram och visade


  

Här står Leif på balkongen och vinkade av oss när vi åkte vidare 


  

Senare så åkte vi ner i centrum för att äta på ett thaiställe och där stod denna skylt som vi parkerade bredvid. Jag var lite stressad så när vi gick tillbaka till bilen så slog jag huvudet i järnställningen och fick en smärre chock...   Blev yr och kände att nacken blivit påverkad så vi åkte hem så jag fick vila. Hade det blivit nåt allvarligt med kräkningar och annat så hade jag åkt upp till sjukhuset. Fast jag har mer ont i nacken men nu skall jag snart till kiropraktorn igen så får han kolla upp detta. Jag är så tjockskallig så jag fick varken bula eller sår...  . Jag har slagit mig rätt många gånger på sista tiden så nu gäller det att coola ner.     

 

   

Några dagar senare så åkte vi och hämtade min man som kom med bussen från Arlanda. Han hade ju varit uppe i Piteå för att hälsa på sin mamma och övriga släkt.  

 

   

Den dan åkte vi ut till min sons tjejkompis Miss M som bor lite utanför centrum med man och ett barn. Jättegullig och fin liten familj och det var så roligt att träffa deras lilla flicka för första gången och nu är hon över 1 år gammal. Min son har kännt Miss M i många år eftersom dom vuxit upp i samma stad. Jag fotade bara några detaljer till bloggen för alla vill inte bli exponerade och det respekterar jag. Har i alla fall bilder för oss själva 

  

Vi var ute och promenerade varje dag och då ser man rätt mycket utefter småvägarna. Här en snigel som sniglar sig fram...  


  

Snyggt i blomlåda  


  

En mintgrön mjölkhämtare stod så snyggt bredvid en järsgård 

 


Humanity med Scorpions. Gruppen har varit aktiv sen 1965 så i år firar dom 50-årsjubileum   

 

 

                

 


#Leif #Dalahästar #Bostadsområde #Skylt #Snigel #Mjölhämtare #M #Scorpions


 
 
Ingen bild

Dubbelfarmor

21 september 2015 09:21

Trevliga besök ni gjorde! Jag har två dalahästar från 60-talet när vi var på Dalarna-semester. Snigeln gillar jag inte - mördarsnigel? De är ju bruna och otäcka ... Tur att du inte skadade nacken mera vid påstötningen.

Önskar dig med en fin vecka! Solen skiner ..

Malin wiper

21 september 2015 10:14

Det är alltid så kul att träffa min sons vänner där i Enköping. Vad kul att du har såna fina dalahästar, dom är alltid så dekorativa och tidlösa

Mördarsniglar har blivit ett gissel. Den jag såg var nog ingen sån.

Jag vet inte hur mycket skadad nacken blev för jag är fortfarande lite yr och konstig i huvudet så Kiropraktorn får kolla igenom nacken

Ha en fin vecka själv. Här skiner också solen och det är ingen riktig kyla

kram
Malin

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

21 september 2015 13:12

Vad trevligt ni haft det, roligt. Såna gamla dalahästar har jag också, de är mormor och morfars gamla, har även dalahönor som är lika gamla. Vad bra sonen passar i skägg! :-) Ha en finfin måndag vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 september 2015 15:14

Vi hade det toppen och så skönt att komma bort lite. Vad häftigt att du har så många olika sorters dalahästar. Dalahönor lät intressant ;)

Vad kul att du tycker att sonen passar i skägg ändå var det ingen bra bild på honom. Han har köpt en bra rakapparat så han kan ansa skägget.

Ha en fin måndag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards