Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Svenne Hedlund fyller 70 år!

Av Malin wiper - 1 mars 2015 11:15

  

Wedding

 

Svenne Hedlund från  Hep Stars fyller 70 år i dag och det skall firas med lite musik. Jag har sett honom och hans band live två gånger. Första gången i mitten av 1960-talet på Sundsvalls Folkets Park  och andra gången i Taberg på Bergets dag 2010 då bergets dag firade 25-årsjubileum. Hep Stars har inga orginalmedlemmar kvar utan det är bara Svenne. Hep Stars var en av mina idoler när jag var ung och jag gillar dom fortfarande. Svenne skall ses live för han har en fantastisk röst som kommer fram ännu mer då. 

 

Så här lät dom när jag såg dom live på Sundsvalls Folkets Park nån gång på 1960-talet. Svenne var som en torped på golvet och dom spelade jättebra allihopa. Jag kan fortfarande känna känslan där man stod och trängdes med andra ungdomar och dansade. Klicka här för att läsa lite nostalgi över Sundsvalls Folkets Park


   

Så här ser Folkets Park ut i dag och för mig är det svårt att känna igen mig. Då var det lite mer primitivt. Nu har dom Tonhallen där man kan se konserter och det har jag själv gjort också när min son spelade fiol i en symfoniorkester. 

 

Klicka här för att se vad jag skrev då det var "Bergets dag" i Taberg 5 september 2010. Klicka här för att komma in på Hep Stars Fanclub. Klicka här för att komma in på en sida där han säljer sin Cadillac De Ville. 

Klicka här för att höra en riktig tryckarlåt, och dom är så ursöta allihopa   

 

 

Sven Hedlund föddes 1 mars 1945 i Solna och är en svensk sångare. I tonåren gick Hedlund i enhetsskola i Eklidens skola, Nacka och började därefter arbeta som busskonduktör på Björknasbussaran (som trafikerade Nacka-Värmdö). Han slog igenom som sångare i gruppen Hep Stars på 1960-talet. 1968 anslöt sig sångerskan Charlotte Walker, sedemera känd under namnet Lotta Hedlund, till gruppen. Mellan 1969 och 2014 var de gifta med varandra och bildade sångduon Svenne & Lotta. Paret har varit bosatta i Sävsjö under många år 

 

     

Texttalk 

 

   

 

 

 

Rad Gifs 

 

En nutida version av Cadillac med Svenne och Hep Stars. Klicka här för att läsa en intervju med Svenne Hedlund

 

 


#Svenne #Hep #Folkets #Sundsvall 

 
 
Aurora

Aurora

1 mars 2015 15:15

Herregud! Visst var de ens favoriter i ungdomen men idag kan man ju skratta åt deras scenframträdande som mest gick ut på att vifta med håret.

http://aurorasliv.blogspot.se

Malin wiper

2 mars 2015 08:01

Man kan verkligen skratta åt det nu men jag skulle vilja göra en tidsresa och uppleva alla bra stunder igen ;) Detta med håret var ju också på 1980-talet

Ha en fin början på veckan
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

2 mars 2015 07:41

Han och lotta va ofta på Ikea innan.

Malin wiper

2 mars 2015 08:02

Tråkigt att man missade dom. Jag såg Lotta nere vid Piren i somras med ett medföljande gäng personer.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards