Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Malin wiper - 21 februari 2015 18:14

Mr T berättar:

Det går inte att sitta för Malin så bloggen får vänta ett tag.

Hon är sämre igen trots promenader och övningar.

Hon dyker upp när hon blivit bättre.

Av Malin wiper - 21 februari 2015 08:45

  

Jag var in en dag på Wahlbergs Ur & Guld för att köpa medel för att rengöra silversaker. Dom hade tre olika sorter men jag köpte en sån där man doppar ner sakerna en liten stund och sen är dom rengjorda. Det finns en pasta också plus nåt annat men jag glömde fota dom olika alternativen. Denna sort kommer från Hagerty. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

   

Medlet heter Silver Clean och det är en svamp i förpackningen också. Man tar av locket och lägger man ner silversakerna i en liten korg som är nedsänkt däri.

 

   

Detta är en servettring i silver som jag fick som barn av mina föräldrar. Jag blev inte döpt men det är nog ändå nån slags dopgåva. Det står Margaretha på ringen för det var namnet dom valde till mig. Det finns kvar fortfarande men som andra namn. Som ni ser så är servettringen väldigt oxiderat så jag ville göra rent ringen och sätta den som prydnad i ett skåp 

 

   

Så här fin blev den efterråt

 

  

Här med en servett

 

   

Jag rengjorde även dessa örhängen i form av löv i silver som jag fick av min man för nåt år sedan. Dom är köpta på Wahlbergs Ur & Guld 

 

   

Min väninna A-G och jag var in dit tillsammans när jag köpte silverputset och hon blev så förtjust i ett snyggt smyckeskrin så hon slog till och köpte detta. Det hade så tuffa detaljer som jag inte fick med helt. Jag har själv köpt ett smyckeskrin där 2012. Klicka här för att se hur det ser ut

 

   

Så här fint är smyckeskrinet inuti som A-G köpte  

 

   

Detta är en typ av örhängen jag gillar för att jag är mer den klassiska typen och ser bäst ut i lite stramare former emellanåt. Jag måste kolla nästa gång vad dessa kostar.   

 

   

Tuffa armband

 

   

Ring och armband i snygg blå ton i ett lite tygmönster

 

   

Brett armband med halsband i samma serie från Ingnell Jewllery

 

   

Annat nytt från ingnell. Jag har själv ett halsband från den serien som jag fått av min man.  

 

   

Så här ser mitt halsband ut 

 

 

Diamonds are for ever med Shirley Bassey från Bond filmen med samma namn från 1971    

 

 

     

 

 

#Silverrengöring #Servettring #Wahlbergs #Ingnell #Armband #Shirley #Bond 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards