Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Molindens Nostalgimack

Av Malin wiper - 17 januari 2015 16:30

     

I dag har vi skjutsat in Barbro till tågstationen där hon skulle ta en buss hem till Nynäshamn efter en händelserik vecka i Vaggeryd. Vi åkte på den gamla vägen för vi var ute i tid så vi även kunde fika och kolla runt i Jönköping innan hon åkte. Vi ville även visa henne Molidens Nostalgimack som hon inte sett förut  

 

     

Här ser ni mig och Barbro hängande på bensinpumparna 

 

   

Min man och Barbro förverkligades också

 

  

Klicka här för att komma in på en nostalgisida där jag hittat denna bild    

   

 

Jerry Lee Lewis och Tom Jones i toppform. Jerry Lee Lewis är nu 79 år gammal och i full gång fortfarande. Klicka här för att höra hur han låter 2014  

    

30 januari 21.00 blir det Jerry Lee Lewis night på Salong Cheyenne High Chaparral. Biljett plus buffé kostar 400 kr. Boka nu 0370-82710. Klicka här för att komma in på High Chaparral hemsida. För musiken står Jumpin Tom & The Amplifiers

 

   

Sen åkte vi vidare mot Jönköping och där håller dom på att bygga sönder hela stan utefter vattnet. Det ser så trångt och bökigt ut. Husen sticker ut från ovan likt fågelholkar    

 

Fortsättning följer då vi fikar och sen följer med henne till stationen och vinkar av.  

 

#Moliden #Nostalgimack #Barbro #Övningskörning #Jerry #Tom #High

           

 
 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

17 januari 2015 21:46

Jag har aldrig varit på den macken eller någon annan nostalgimack. Det ska finnas en någonstans i närheten av där jag bor, tror jag.

Önskar dig en skön fortsättning på helgen!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Malin wiper

18 januari 2015 08:22

Vad kul att det finns en sån mack nära dig. Det är så kul att det finns eldsjälar som gör att vi får njuta av dom länge till

Ha en fin söndag
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

18 januari 2015 07:15

Kul att första kortet e taget väldigt nära min farmors brevlåda ;).

Malin wiper

18 januari 2015 08:27

Är det den bilden vi tog utefter vägen? I så fall så bor dom väldigt fint och idylliskt. Gillar dina spännande och kryptiska kommentarer :)

Ha en skön söndag
Med Vänlig hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

19 januari 2015 13:05

Ja, den med träd på sidorna och ett rött hus längre fram. I det röda huset bodde farmors kompis när jag va liten.
Ja farmor bor idylliskt med 7 hus på sitt område om man gillar sådant.

Malin wiper

19 januari 2015 16:15

Vi brukar tycka det är så fint att åka förbi dessa hus. Vad kul att du har kopplingar dit

Vi trodde vi skulle se dig i dag på Ekhagen ;) Vi var till Lidl och hittade en vattenkokare för vår hade gått sönder. Jag ser mig omkring numera ;)

Ha en fin kväll
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

19 januari 2015 17:41

Var mer idylliskt förr i tiden, hästar eller kossor på ängen framför husen.

Va på Lidl idag, men nog vid fel tid för er då,haha.

Malin wiper

19 januari 2015 19:02

Förstår det och med kor och hästar så blir det nåt helt annat. Synd att vi inte var till Lidl samtidigt. Fast jag vet ju inte hur du ser ut ;) Jag kollade runt mig ;)

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards