Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Malin wiper - 3 september 2014 18:45

  

Mr T här, som skriver detta inlägg 


En udda men kul bil från gamla tider stod plötsligt parkerad utanför huset vari vi bor.
Citroen 2 cv är festlig. En riktig Bondbil som var med i filmen "Ur dödlig Synvinkel" från 1981 på engelska "For your eyes only". Klicka här för att se scenen där en likadan Citroen förekommer i filmen 

 

Ledmotivet till filmen med Sheena Easton

  

 
Man möter den ofta i trafiken på sommaren och jag blir alltid lika glad.


Provkör gärna om ni får möjlighet.


  


  


  



#Citroen #Bondfilmen #Sheena

Av Malin wiper - 3 september 2014 08:00




  

     

Innan Vaggerydsdagen så var jag in på City Skor för ett ärende och då passade jag på att fota höstnyheter. Här ser ni fina härliga Rebecka som håller på att packa upp nyhemkomna skor. Jag var samma dag in på Selmas kläder men det inlägget kommer in i morgon för "Vaggerydsdagen" kom emellan.                  


  

Högklackad festsko som blänker i svart lack. Dom finns även i vitt



 

En häftig känga med en krage där man öppnar på sidan med ett spänne för att relera snörningen                  


  

Hög elegant sober stövel med liten bred klack och snygg grå kant upptill   


  

Vill man ha en lite högklackad stövel så finns denna snygga höga med spänne upptill


  

Detaljrik stövel   


  

En annan modell med en flätad rem runt vristen


  

En kraftfullare snörkänga i lite gråblå färg


Det har varit mycket nitar ett tag på både väskor och det finns lite nu inför höst och vinter också men på denna är det mer gnistrande stenar än nitar 

  

Jättesnygga väskor i två färger


  

Här har dom hängt upp ryggsäckar i en rolig installation


  

Snygga boots i lite stilren form men kraftfulla färger


  

Dom är såna bra inköpare så det finns nåt för alla        


Dan Fogelberg med Dancing Shoes. Han föddes 1951 i Peoria i Illinois och dog 2007 i Deer Isle i Maine. Han var en amerikansk låtskrivare och musiker. Fogelbergs största hit var Longer från 1979 som nådde amerikanska Billboard-listans andraplats. Fogelberg spelade även med andra artister, bland annat Emmylou Harris och Vince Gill 




  Hoppas ni får en fin onsdag i det fina sensommarvädret...  . Tack kära bloggläsare och bloggvänner för era omtänksamma och härliga kommentarer, ni är fantastiska och jag uppskattar er jättemycket.. 

 


#Dan #City #Skor #Rebecka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards