Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Malin wiper - 25 maj 2014 15:59

  

I dag fick vi upp köksbar-bordet i nya lägenheten och här ser ni vår första fika, smörgåsar med skinka och tomat. Vi har hunnit jättemycket i dag och kört över saker hela dan. Lägenheten är väldigt ljus och fint men köksdelen måste rivas ur och moderniseras men det hinns med till hösten. Hyresvärden ringde på och frågade om det var nåt vi undrade över och det uppskattas. Vi sa till hyresvärden att vi var beredda på att få ett nytt kök så småningom för dom byter ut dom gamla köket eftersom. Diskbänken är lite för låg för oss och det är inte bra när man har dåliga ryggar.

  

Vår öltunna kommer att få stå i detta hörn och ovanför skall hallspegeln hänga. Vi kommer då inte att kunna ha nån lampa på tunnan utan vi skall köpa en rund kudde så man även kan sitta på tunnan, fast innan vi är klar så kan det se helt annorlunda ut för man ser när man börjar möblera vad som ser bäst ut. Kolla in tapeten ovanför soffan där jag rivit bort blomranken, den satt så hårt så tapeten följde med så när vi är klar med gamla lägenheten så måste vi börja med att tapetsera den väggen.


Ena sidan av vardagsrummet, det är fullt av kartonger och annat i hela vardagsrummet 


Ute på gården träffade vi Samija Hondos syster och mamma. Samija var vår fastighetsmäklare som hjälpte oss att sälja vårt hus för drygt två år sedan och hon var otroligt skicklig. Hennes syster ser ni här med mammans hund som är en blandning av bulldogg och engelsk bullterrier, den är bara en valp så den var rätt vild men så fin och go. Glömde fråga om mamman ville vara med på bild. Jag är så trögtänkt nu och det är bara flytten i huvudet. 

 

Klicka här för att komma in på Skandiamäklarna i Jönköping där Samija Hondo är fastighetsmäklare och en fantastisk sådan.  


    

Katter finns det gott om som man kan klappa om på gården. Om jag hade kunnat ha djur så hade det blivit katt.  


 

Så här tomt är det nu i vår gamla lägenhet, det ekar när man pratar och det känns som när vi flyttade in för drygt två år sedan. Denna lägenhet är ju lite pampigare med högt i tak och annorlunda utformning men vi får parkettgolv i nya lägenheten i vardagsrummet. 


  

DVD-hyllan och skåpet med dörrar skall vi plocka ner i kväll och även tv-bänken. I morgon får vi hjälp att frakta bort soffa, hyllor och säng på eftermiddagen. Vi har vänner som har släpkärra och dom var så snälla så dom erbjöd oss att få nyttja den. vi har ju ingen krok på vår lilla röda. Så i morgon är vardagsrummet tömt på möbler förutom taklampor. Vi skall även köra bort alla byråer i morgon och ett datorbord. Det är bara dag 2 av 7 så vi kommer att hinna både få över allt och städat. Vi har fler som kan hjälpa oss om det behövs.


  

"Filmhallen" är nu historia blott och det känns lite konstigt men sånt är livet. Denna flytt har varit mer emotionellt än fysiskt jobbig. Jag kom ihåg att jag mådde urdåligt även när vi flyttade från huset för vi hade ändå bott där i 12 år. Jag har flyttat så mycket i mitt liv så man undrar när man kan få rota sig...   


  

Kunde inte låta bli att skriva ett inlägg och ta en liten vila tills vi sätter igång igen i kväll. Ha en skön kväll...  


   

Sen har vi även hunnit varit och röstat och det på Hjortsjöskolan. Jag hade glömt bort att det är Mors Dag i dag men så ringde min son och grattade. Min man fick ringa sin mamma och vi hade glömt att skicka kort. Syrran tog hand om firandet av mamma från oss 3 syskon för vi varken hann eller orkade åka till henne mitt i flytten, det är ändå 26 mil tur och retur. 

 

Pink Floyd med låten Mother. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att komma in på deras hemsida 

 

 

 

#Rösta #Hjortsjöskolan #Emotionellt #Bulldogg #Mors #Floyd

Av Malin wiper - 25 maj 2014 08:15

Här ser ni Lotta Hedlund i mitten när hon var med i gruppen Sherrys. Sen kom gruppen till Sverige och just då satt Sven Hedlund i publiken och det blev ömsesidig attraktion och resten vet vi som följt dom.  


Klicka här för att läsa om The Sherries. Klicka här för att läsa om Lotta hedlund som förut hette Charlotte Walker och som ogift Butler. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Som jag skrev förut så har jag sett Svenne Hedlund två gånger men det jag glömde var att jag gick förbi Svenne & Lotta på en gata i Göteborg. Själv hade jag varit på morning club och var på väg hem och då kom dom gående hand i hand, dom såg så fina ut och jag hade varken papper eller penna så jag kunde ta en autograf och det grämde mig. Morning Club var ett ställe i Göteborg dit man kunde gå när dom vanliga nöjesställena stängt, och man inte ville gå hem än. Vi var alltid några stycken och hade jättekul.  

 

Det som kommer nedanför här är nyskrivet i morse

 

  

Soffan vi hade i "Likörhörnan" såg vi passade i hallen nu och den är ju tvådelad så vi ställde den lilla delen i ett hörn på sidan om toalettdörren. Skoskåpet kommer att stå innanför ytterdörren. Blomrankan som sitter där ovanför soffan skall dras bort för vi vill ha tavlor och annat på väggen. I dag skall vi ta dit skåp och annat så vi kan få bort lite kartonger. Vi ligger nog ytterligare en natt i gamla lägenheten för vi har inte sån ork att vi kan få iväg allt bara på några dagar. Detta kommer att ta tid för vi har mer saker än vi trodde. Fast vi har rensat bort massor så får vi fortsätta att rensa medans vi flyttar och nu har vi fått iväg fler saker till folk och second hand. 

 

Tack för era fina och omtänksamma kommentarer....     

 

   

Huset vi flyttar till byggdes i mitten på 1950-talet och dom har så fina handtag, och innanför såna där stora platta. Jag kommer in på bloggen igen om jag får lite tid över.

 

 

#charlotte #Sherries #Walker #Butler #Dörrhandtag #Soffa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards