Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Malin wiper - 23 maj 2014 17:18

  

Här ser ni huset vi skall flytta till och det är en privat hyresvärd som heter Göran Svensson. Han har detta hyreshus och 3 andra hus inne i centrum och i dom finns även butiker. Han var jättetrevlig när han visade oss runt och huset är välskött på både utsidan och insidan. Det är tre våningar högt och på vinden får man ett förråd. Vi fick nycklarna i dag och portkoden så vi var dit i efter lunchen för att sätta upp lite lampor och tog då med oss lite saker men i morgon kör vi igång på allvar. 

 

Klicka här för att komma in på VGD Fastighets AB hemsida 

 

   

Så här ser huset ut från balkongsidan och under finns garage. Som synes finns några vindsvåningar också som ser helt fantastiska ut och hade man inte sån dålig kropp numera så hade jag tagit en sån lägenhet för den vi fick se var så läcker och snyggt inredd, det är för många trappor. Fanns både balkong och takfönster. Vi kommer att få en mycket större balkong där vi även kan odla lite tomater och annat. Det ryms både möbler och en hylla 

 

Craig Armstrong Balcony scene, lite avslappnande skön musik med vackra bilder 

 

   

Här ser man utsikten från balkongen bort mot ett grönområde och lekpark. Det finns några andra hus också men dom har andra hyresvärdar och husen ligger en bit ifrån varandra 

 

   

Detta är sovrummet och alla fönster och fönsterbrädor är bytta och fönstren går både att vicka inåt och att öppna på vanligt sätt också. Dom är rätt stora så det blir ljust och fint inne. Det ser ut som vi får plats med sybordet också i sovrummet 


   

Här har jag zoomat in rejält från vårt köksfönster. Det byggs hus på en tomt där Vaggeryds Folkets Park legat förut och hade dom inte byggt så hade vi haft utsikt mot sjön. Vi kommer ha nära till promenadstigen ner till Hjortsjön och fortsätter man gå där så kommer man till biblioteket och Fenix kulturcentrum   

 

   

Här står min man i sovrummet och gör iordning för att kunna sätta upp sovrumslampan. Golven i alla rum är jättefina 

   

Här står han i hallen som först är lite smal men blir bredare längre in. Vi kommer att få plats med mer än vi trodde 

 

   

Bredare delen av köket. Vi tar dit köksbord, stolar, lampa och säng i morgon så vi kan ligga över där i morgon natt.

 

     

Här ser ni vardagsrummet mot balkongen. Balkongdörren går också att vicka upp när man vill vädra men den går även att öppna på vanligt sätt och den är också helt ny

 

   

När vi sen skulle åka hem så hade vi glömt stänga dörren efter att vi tagit in grejer och då låg en katt så här avslappnat och en katt satt och kollade in oss..   

 

Nu är bollen i rullning men det kommer att ta lite tid att vänja sig vid att man flyttat igen efter bara drygt två år. Jag får tänka positivt men måste ändå få känna som jag känner. Känslor rår man inte på så lätt. Bara vi kommit dit och börjar möblera så blir det mer hemkänsla, tänk vad livet ändrar sig och man vet inte vad man har framför sig då det är lika bra att leva i nuet.

 

Hoppas ni får en fin kväll kära ni och njut av sommarkvällen...  

 

 

  

 

 


#Flyttlasset #Katter #Lägenhet 

 

Av Malin wiper - 23 maj 2014 08:00

 
Höghusbygget inne i centrum har nu kommit upp en bit i höjd


I går skulle jag egentligen ha träffat Inger på Ritz Konditori men jag var tvungen att ställa in eftersom vi hade saker i görningen.  Min man började senare att arbeta i går och sen skulle jag ha sen lunch klar och efter det väntade vi folk som skulle kolla på bäddsoffa och en säng som vi hade förut. Fick en stund över och då ringde det på dörren och där stod Barbro som var på väg in till centrum. Hon fick komma in och vi tog en slät kopp kaffe (halvfasta), följde sen med henne ner till samhället för jag skulle som hon in på ICA ett ärende. 


  

Man ser även bygget från torget


  

Till vänster om City skor ser man även bygget som kommer att bli 6 våningar högt

  

  

ICA hade dom dessa spräcklinga snygga rosor som såg lite annorlunda ut


  

Vackra rosor på borden på ICA:s spelbutik och paket ut/inlämning


  

Barbro hittade en jacka på Selmas kläder som var nedsatt med 30%. Hon passade bra i denna roa nyans och den satt bra på henne


  

Jag hittade en tunn koftliknande klädesplagg med blixtlås och upphöjd struktur, den är lite gråblå och mycket snyggare i verkligheten. Den satt jättebra och jag skall ha linnen och blusar under tröjan på sommarkvällar och när det är lite kallare. Hade tänkt mig nåt ljusare men plagget såg så snyggt ut på och har man nåt färgstarkt under så blir det bra, basplagg är alltid bra att kunna ta fram och kombinera. Jag hade fått en slant för ett tag sen men haft pengarna liggande. Tack! "L"....     


  

Såg denna elcykel utanför ICA och jag har bara sett en sån en gång förut. Märket på elcykeln är Elite. Klicka här för att komma in på hemsidan. Denna finns inte där så jag tror det är en äldre modell 

 

   

Hoppas ni får en fin fredag och att ni alla har en skön helg att se fram emot, det ser ju lovande ut vad gäller väder. Det var en torr och skön värme i går som till och med tilltalar mig...  Det lutar åt att vi kan börja vår flytt i dag på eftermiddagen eller kväll. 



#Selma #Jacka #Kofta #Elcykel #Rosor #  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards