Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Malmborgs Lilla och en behjälplig bok....

Av Malin wiper - 21 januari 2014 11:30

    

Nu har i alla fall 5:2 dietboken kommit så vi kan läsa igenom den. Margareta säger att det är det enda redskap vi behöver för att klara denna metod. Hon har själv gått ner 20 kg och nu skall hon fortsätta med 6:1 då man bara har en halvfastedag. 

 

Jag har varit ute på så mycket och haft så kul på sista tiden men jag är så trött och yr nu så jag tar en eller två vilodagar från bloggen. Jag har mina promenader som tar tid och sen har jag saker jag måste fixa och det hinner jag inte annars för bloggen tar sån tid. Önskar er alla en härlig dag, sköt om er så ses vi snart igen...    

 

 

     

Vi var tvungen att åka till Jönköping i går också för vi hade gjömt köpt en del grejer och då följde Inger med igen för hon hade också ärenden. Naturligtvis måste vi ha en fika också och denna gång på eminenta Malmborgs Lilla.  

 

     

Tyvärr glömde jag ställa in blixten när snälla Emilia erbjöd sig att fota oss så det blev lite mörkt men jag försökte ljusa upp bilden i fotoprogrammet så gått det gick.  

 

   

Vi tog varsin god smörgås alla tre men Inger tog även en kaka för hon är så smal. 

 

     

Jag tittade på Guldbaggegalan i går men jag tycker den blivit så tråkig så jag tappade intresset. Det var bra filmer som blev nominerade och kul att "Hundraåringen" vann folkets pris. Förr spelade jag in alla baggegalorna och dom var mycket roligare och när Björn Kjellman hade hand om det hela så fick man skratta lite och det var så underhållande. Klicka här för att se bilder från galan. Jag har själv missat en del filmer som jag nu skall se. 

 

Ett av soundtracken till Monica Z  

  

 

I dag är det tydligen "Kramens dag" och snart finns det dagar för allt 

 


Kram på er...

 

  

 

#Guldbaggen #Monica #Malmborgs #Dieten

 
 
Annelie

Annelie

21 januari 2014 13:34

Många gånger är smörgåsar godare att äta än detta söta...
Även om det också är gött.. :-P

Jag har aldrig varit något för detta med att titta på alla galor som är..
Har du sett filmen Monica Z..??
Gjorde vi häromdan,, sevärd men trodde den skulle vara bättre.

Ta hand om dig nu gumman, jag väntar på dig.

Extra varma kramar idag eftersom det ytterligare är en "special-dag".. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

22 januari 2014 20:00

Håller med dig helt. Jag brukar titta på Guldbaggegalan men den var lite tråkig nu. Annars så kollar jag inte på galor regelbundet

Jag har tyvärr inte sett filmen än och hittade den inte på vår videobutik. Skall se den så fort som möjligt. Man har ju så höga förväntningar nu och det är inte så bra

Tack snälla du för din omtanke.

Varm stor kram

 
Maya

Maya

21 januari 2014 15:26

Åh, det hade varit spännande med 5:2 men min man behöver så mycket energi för att klara sitt jobb och jag har svårt för att göra detta ensam då det blir flera olika måltider för oss då...

Hihi jag tycker att Guldbaggen ser lite ut som ett äppelskrutt!

Kramas lite extra idag, Kram från mej också!

SNÄLLA rösta på min mans band (bara tre röstdagar kvar)
http://darkenedsweden.wordpress.com/2014/01/17/vote-for-darkened/

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

22 januari 2014 20:02

Jag skulle inte heller vilja göra detta ensam så jag är glad att vi är två. Vilken bra liknelse med guldbaggen ;)

Tack för din omtanke. Jag har svårt att hålla mig härifrån ändå, man är väl besatt

Jag röstade i går och skall så göra nu också

Hoppas dom vinner

Stor kram

 
inger Rozén

inger Rozén

22 januari 2014 11:22

Hej!
Jag tittade på Monicka i helgen.Tyckte att hon var toppen mot mäklaren.Hi hi.Min favoritlåt är o vad en liten gumma kan gno.
Monicka var ju även duktig skådis,det nämndes inte.
Och Vigot Sjöman verkade väldigt sympatisk tycker jag.
Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Malin wiper

22 januari 2014 20:03

Vad kul att du sett filmen. Jag ser fram emot detta. Den låten är jätterolig. Hon var verkligen en toppenskådis så det är synd att det inte nämndes

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards