Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Malin wiper - 18 januari 2014 16:30

  

Vi kunde inte låta bli att äta av Skrivmosters kräftsoppa även på torsdagen för den var så god. Vi frös ner resten sen onsdagen och det räcker länge eftersom vi äter så lite nu.  

 

 

 5 kr för alla dessa fina osta  

 

Vi skulle ha gått ut på en promenad i dag men jag är så trött trots att vi sovit till 09.30 så vi går ut i morgon förmiddag istället. Det ringde på dörren och där stod Inger som varit på ICA och hittat ost som dom sålde ut för 5 kr och då fick man flera ostar som på en liten bricka. Dom hade lite kortare datum. Vi fick den av henne  sen skulle hon köpa en till sig själv när hon gick hem. Hoppas det fanns några kvar för vi satt och pratade i 3 timmar...  när vi kommer igång så finns det inget stopp...      

  


  

Jag köpte denna fina pyjamas när jag var till min son i Enköping i jul. Den var nedsatt i pris men tyvärr så var byxorna som är i siden lite för trånga så jag får gå ner två kg till för att dom skall sitta bra. Dom har en butik där som är väldigt välfylld med både dam och herrkläder och den heter Klädhuset M  


    

Byxorna är i glansigt siden med lite röda sidenrosetter på sidan om benen och resår i midjan. 

 

   

Snyggt dekorerat i ett butiksfönster i Jönköping. Det är precis såna här resväskor som man kan göra stolar, fotöljer och annat av men dom är ju så svåra att få tag på 

 

     

Så här kan man också göra av gamla resväskor. Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och där finns mer läckert att kolla på  

 

  

Det är herrklädesavdelningen på Ekwurtzels herrkläder. Klicka här för att komma in på deras hemsida.


  

Nu önskar jag er en lååååååång och skön lördag 

 

Av Malin wiper - 18 januari 2014 08:00

  

Jag efterlyste ett cupcakerecpt  på fb som en nybörjare kan ta till. Då fick jag ett jättebra tips av min blogg och fb vän Lena. Hon tipsade om Leilas Classic cupcakes och nu har jag bakat dom. Tyvärr hade jag dom inne några minuter för länge eftersom dom såg så bleka ut. Tack och lov så gick dom att använda ändå för det skall ju topping på också. Nästa gång kommer dom att bli perfekta för nu vet jag precis vilken tid dom skall vara inne. Tack snälla Lena som hjälpt mig flera gånger med bra recept. Jag bakade dom i går och jag fattar inte hur man kan baka och inte känna nåt som helst sug. 5:2 dieten är fantastisk. Vi har inte fått boken vi skickat efter än men jag hoppas den kommer snart.


  

Här ser ni det färdiga resultatet och cupcakeformarna har jag fått av min blogg och fb vän Helene som bor i USA. Det var hon som inspirerade mig att göra såna för första gången.  


  

Var både på konsum och ICA för att köpa flaggor eller annan dekoration på mina cupcakes men det fanns inget och då blev jag så irriterad för jag har strössel som inte är det vanliga rosa skimmret på utan jag köpte chokladkulor, strössel i olika former och då ville jag ha nåt färgstarkt. Tog då till dekorationer jag hade köpt i Enköping i julas. Det var lim på baksidan så jag tryckte fast dom på en tandpetare och det blev inte så tokigt. Stack sen ner dom i bakverket  


          


  


  På lite närmre håll. Man skall egentligen provbaka innan man bjuder folk...  hur tokig får man bli?.   


  

Dom längst in med dekoration bjöd jag vårt fikabesök på. Dom andra fryste jag in för vi äter inget utan vi tog skinksmörgås istället. Jag visste inte hur mycket topping jag skulle ta på för är det så mycket florsocker i så blir dom ju jättesöta. Ingen av oss har kunnat smaka av så vi får se vad gästerna säger. Jag är ju inte klok för A-G har ju gjort cupcakes massor av gånger och vet precis hur man gör.  


  

Jag använde mig inte av färgat karamellströssel utan enbart vit och mörk choklad i olika former. Det finns 4 sorter att välja på i denna burk  

 

Klicka här för att se receptet på Leilas Cupcakes 

 

  

Vi fick jättefina tulpaner av våra gäster som kom 16.00 Vi hade det jättetrevligt och satt och pratade länge och ett tag hade jag lite bakgrundsmusik med Rod Stewart där han sjöng gamla evergreens. När dom kom så satt jag på discoljuset som jag fick av min son för att få lite feststämning.   

 

Rod Stewart med en finstämd evergreen 

 

  

Här ser ni vad jag bjöd på. Högst upp chokladdoppade pepparkakor från Acleja, Cupcakes och längst ner smörgåsar med skinka och brieost. Dom sa att cupcakesen var god och inte så torr som jag trodde.  

  

          

Efter ett tag satt vi oss i soffdelen av rummet och drack lite drycker och till det tilltugg i form av choklad och nötter. Vi var så duktiga så vi åt inget av detta utan höll oss till smörgåsar och dricka utan nåt till.  

  

     


I dag har vi fasta igen och vi skall gå ut på en promenad. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot mina kära bloggläsare. Jag kommer ut och kommenterar på era bloggar i dag lite senare. 

 

  



 



#Cupcakes #Strössel #Rod

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards