Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Malin wiper - 16 september 2013 13:30



     

     

Nu är turen kommen till Mimmi fd Mimmis Magasin att visa upp sina snygga nya glasögon. Hon är en tjusig kvinna som klär sig jättesnyggt och är sprirituell och kreativ. Hon har haft glasögon sen 1969 och numera progressiva. Mimmis första glasögon var i stål och lite kantiga. 


  

Glasögonen är mörkt brunröda framtill och på sidorna är dom gröna och lite rödoranga. Har aldrig sett såna förr så dom var lite ovanliga och jättesnygga 

 

Klicka här för att se förra veckans glasögonmodell

 

     

Mimmi på sitt arbete.

 

   

Jag tog en bild så man ser lite tydligare färgskalan. Mimmis glasögon är köpta på vår egen glasögonbutik A optik i Vaggeryd 

 

  

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Det är glasögon från 1960-talet 

 

Klicka här för att läsa om glasögonens historia

 

 

Här står Mimmi utanför Gretas Butik där hon nu arbetar.


Nana Mouskouri  och Joan Baez  med låten Here`s to you. Till varje veckans glasögonmodell så skall jag även ha musik med artister som använder glasögon. Fast om min "glasögonmodell" har nåt speciellt önskemål så tar jag hänsyn till detta. 


Jag gillar att Nana Mouskouri inte  slutat med glasögon bara för att hon är artist. Det har istället blivit hennes kännetecken, det känns befriande att se. Hon har för det mesta haft svarta bågar men formen har varierat. Klicka här för att se henne i ett annat klipp där hon har glasögon på sig som jag inte sett henne i förut. På 90-talet och en bit in på 2000- talet hade jag råd att ha två glasögon att byta mellan och jag köpte nya rätt ofta men nu har jag haft mina i ca 3 år och det känns tråkigt. Fast nu finns det butiken "Smart eyes" där allt kostar 3.500 så jag skall spara ihop till den summan. Känner en som köpt sina glasögon där och hon är jättenöjd. Dom sista åren har mina glasögon kostat minst 10.000 kr så jag har måst avbetala. Helst hade jag velat köpa glasögon här i samhället eftersom vi har en glasögonfirma men "nöden har ingen lag". 

 



     

Av Malin wiper - 16 september 2013 07:00


  

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på Kim Andersson  


I dag kl 10.00 kan man se Kim Andersson på tv i programmet "Efter tio" med Malou Von Sivers. Det är han som skrivit boken "Felbehandlad ung man i sina bästa år" som jag håller på att läsa nu. Han är son till våra fd grannar när vi hade hus. Vi brukar umgås med dom ibland och mer var det när vi bodde grannar. Jag kommer att se programmet han har varit med i tv 4 morgonprogram också plus radion mm. Vi var på hans bokrelease för ett tag sen i Magnisastugan (museiföreningen). Jag beundrar hans styrka och framåtanda. Trots det han varit med om så kämpar han på och är dessutom en jättetrevlig kille.   

 

Klicka här för att komma in på hans hemsida

 

 

Av Malin wiper - 16 september 2013 06:00

  

I onsdags gick vi och åt lunch på Spis restaurang igen och man blir aldrig besviken. Jag hade bestämt träff med min man utanför och här tar jag ett foto in mot den fina fräscha uteplatsen.


  

Min man tar en tugga av salladen först som den också alltid är fräsch med en supergod dressing till. 


  

Mr T tog schweizerfärsbiff med gräddsås och Spis nykokta lingonsylt. Han tyckte färsbiffen var väldigt saftig och god med lite ost på toppen. Potatismoset var också jättegott.

 

  

Här hans salladstallrik med bröd


  

Här sitter jag och mår gott och denna gång satt vi på uteplatsen för det var så varmt


      

Jag tog en vegetarisk rätt och skulle kunna bli vegetarian om maten smakar så här bra. Det var tomat och zuccini-tarté med aioli. Jag njöt så otroligt och skulle kunna äta denna rätt flera dagar i veckan. Dessutom är aiolin superb.

 

  

Deras salladsbord. 

 

 

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards