Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Måttband som skärp!

Av Malin wiper - 11 januari 2013 08:30

  

I dag åker min man iväg till Nässjö för ett uppdrag genom sitt arbete. I vanliga fall hade jag följt med men det funkar inte nu för jag törs inte åka iväg så långt med dessa besvär. Började ta Alvedon brus i går för att se om det hjälper lite mer för det räcker inte fullt ut med avslappning och nackgympan förvärrade saken. Jag väntar bara på att det skall släppa så jag får känna mig lite normal igen. Det har blivit lite mycket nu med jämmer och elände tyvärr. Min man tar i alla fall kameran med sig för att ta lite bilder så kan han ev göra ett gästinlägg.

     

Ett sånt här bälte är ju helt perfekt om man skall gå på viktminskning eller hålla koll så man inte går upp. Jag skulle köpa det direkt om jag visste vart det fanns. Tänk vad glad man blir varje gång man kan dra in bältet lite...     Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Jag gillar inte att väga mig numera utan brukar faktiskt använda måttband istället. Jag har sökt på nätet efter ett sånt skärp men inte hittat än. Detta är ett helt onödigt och förkastligt inlägg men jag har inte mycket att skriva om nu...    



  


  


Berlock i form av måttband. Klicka här för att se ett måttband som armband.  


    


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Så här kan man ju göra om man fixar sitt eget skärp med ett vanligt måttband i mitten på ett tygskärp. Klicka här för att se ett roligt måttband.   


Grotesco 2 med så passande "Niklas och skärpet". Tänk vad ett skärp kan ställa till med...    . Från serien "Grotesco" som är en svensk humorgrupp  och namnet på en komediserie som gruppen spelade in för Sveriges Television under två säsonger som sändes hösten 2007 och 2010. Gruppen har även medverkat som pausunderhållning i Melodifestivalen 2009, och släppt en CD med olika varianter av hitlåten Tingeling, som var huvudnumret i pausunderhållningen.


     

 


 
 
skrivmoster

skrivmoster

11 januari 2013 08:44

Vill bara önska dig en bra dag där du tar hand om dig och gör allt för att bli pigg och kry igen! Fredag igen ... tiden flyger fram!

Ha en skön dag! Varma kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 januari 2013 09:21

Tack snälla du för din omtanke.

Ha en fin fredag själv
kramar

 
Ingen bild

Syrran

11 januari 2013 09:11

Om inget av det vanliga hjälper mot dina besvär kanske du ska ringa vårdcentralen. Det kan ju faktiskt vara en virus på balansnerven eller så har du kanske fått problem med kristallerna i öronen, då kan man bli väldigt yr.

Krya på dig!
kram fr Maria

Malin wiper

11 januari 2013 09:24

Tack för tipset som jag sjäv tänkt på eftersom jag har lite eksem i öronen. Jag skall testa med utblandad teetreolja som kan ta bort eksemet. Jag tror ändå att det mest är nacken för jag låg i soffan några kvällar och såg på tv och det vet jag är förkastligt. Nu går jag och lägger mig när jag är trött istället.

Tack för din omtanke

stor kram
Malin

 
Ingen bild

abc

20 november 2014 17:20

Var går det att få tag på måttbandskärp?

Malin wiper

20 november 2014 17:52

Det går nog inte att få tag på längre för vissa butiker hade såna på barnavdelningar och det blev ett ramaskri och jag ser att dom skrivit mycket om det i tidningarna. Därför får man göra ett sånt själv om man vill ha ett. Här kommer en länk

http://www.svt.se/nyheter/sverige/proteststorm-mot-barnskarp-pa-lindex

Jag tycker dom skall vara enbart till vuxna.

Kul när man får såna frågor på gamla inlägg. Jag blev sugen på att tillverka ett nu när du skrev om detta ;)

Ha en fin kväll
Vänlig hälsning
Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards