Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Väggskylt, spackling och lite annat.....

Av Malin wiper - 10 januari 2013 13:45

  

Det är denna sak jag köpte hos Salong Hon & Han i tisdags då jag blev yr. Det är en skylt i plåt som visar vägen...  Den passade perfekt i vår "Filmhall"...   som är lång och bred. Jag hade en anslagstavla i trä som var vitmålad i hjärtform där förut (fick av fd Mimmis Magasin) Den skall jag flytta in till sovrummet ovanför symaskinen  där kommer den att passa jättebra. 

 

 

                                


  

Så här ser det ut med skylten på håll.


  

Nu har man spacklat igen hålen ovanför barbordet så vi kan måla över dom så fort som möjligt så vi kan börja med inoljningen av bordet. 


  

Han åkte bort till vårt "Syntema" färgbutik och köpte denna Olja som vi skall använda på vårt nya barbord i köket. Vi kommer att få hålla på och olja, slipa, olja osv tills brädan är mättad.  Klicka här för att komma in på Syntemas hemsida.



När jag såg denna bild så tänkte jag på min son som säkert skulle trivas i ett sånt hus. Han älskar båtliv och har seglat mycket i sitt liv så detta skulle passa bra...    Min nacke är fortfarande ostabil  och i dag kommer jag inte ut på promenad. Jag tror att den utlösande faktorn denna gång var att jag legat i soffan och sett på tv. Det blev lite snett och felvinklat och jag misstänker att det är nerven som är i kläm på vänster sida om rygg, nacke som ställt till det. 


 

Dom besvär jag får när det är som värst:


  

Dimsyn

Sömnproblem

Koncentrationssvårigheter

Dåligt minne

Värk i örongångarna

Depression

Domning i händerna

Overklighetskänslor

Yrsel

uppspändhet i både nacke och rygg

Ljud och ljuskänslighet



Passande låt till inlägget med Melanie Safka "Between Road Signs. Hon är en av mina favoriter som jag lyssnade mycket på som ung. Man förknippar henne med andra låtar men det är alltid kul att hitta nåt man inte hört förut.  Just nu kollar jag på en av biblioteksfilmeran jag kan inte bestämma vad jag tycker om den än. Skriver om filmen i ett kommande inlägg.

 
 
Annelie

Annelie

10 januari 2013 14:04

Vilken häftig skylt du har hittat... passade ju jättebra i er hall.. :-D

Uschamejjen,, vilka hemska besvär du har när du är som värst.. :o((

Ta nu hand om dig,, vi finns kvar tills gu är piggelin igen.

Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 januari 2013 15:02

Kul att du gillar den också. Den visar vägen in till vardagsrummet ;)

Ja du det är ingen höjdare att ha nackbesvär för det påverkar hela huvudet och annat.

Tack goa vännen

Ha en skön dag
kramar

 
ansepanse

ansepanse

10 januari 2013 15:07

stackars dig med sådana besvär, hoppas att det värsta ger med sig snart, häftig skylt
Sv: tre dagars behandling sedan ska maskarna vara borta :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

10 januari 2013 15:10

Ja du men det är tur att man inte jämt får alla på en gång. Kul att du också gillar skylten. Skönt att vovvarna blir av med masken så pass snabbt

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 januari 2013 16:48

Den skylten gillade givetvis en filmkille som jag.

Malin wiper

10 januari 2013 17:19

Kul att du gillade skylten och att du är en filmkille ;)

Ha en fin kväll

 
Sussi

Sussi

10 januari 2013 21:22

Min sambo skulle nog också trivas fin fint i det båtliknande huset. Han gillar också att vara ute och åka båt.

Ha det så bra
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 januari 2013 21:43

Vad kul att din sambo också gillar båtar och båtliv. Det var en festlig byggnad ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
Gilla

Gilla

10 januari 2013 22:37

Som alla andra tycker jag att det är hemskt för dig med dina besvär.

Jag trodde först att det var en båt, som hade trillat på näsan! ;-) Fattade inte att det var ett hus.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

10 januari 2013 22:43

Jag borde inte klaga och gnälla för det finns dom som har det värre. Man lär sig leva med sina krämpor och blir glad när man har bra dagar och kan ta igen det man inte orkat förut. Jag trodde först också att den hade ramlat på näsan som du så fyndigt uttrycker dig ;)

God natt och sov gott
kram

 
Gilla

Gilla

10 januari 2013 23:06

Jag är ju tacksam för att jag slipper att ha sådana krämpor. Men visst kan det knaka av och till både i knän och höfter.

Sv: Det var ju roligt att du tyckte om min stickning. Combina Shop är verkligen en fin och rätt exklusiv butik. Ringen hade jag ju lånat av butiken på deras hensida.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

11 januari 2013 08:29

Det är ju en skada jag fått på ett arbete och hade jag inte haft för bråttomt så hade det aldrig hänt. Jag har fått lugna ner mig betydligt efter mina skador. Ja du man får sina besvär av att ha slitit på kroppen. Du är helt suverän på att sticka och det är en konst tycker jag. Det såg verkligen ut att vara en exklusiv butik. Vi får besöka den när vi åker neröver nästa gång.

Ha en fin dag
kramar

 
Fenixmona

Fenixmona

11 januari 2013 05:25

Käck skylt! Det är länge sen vi förnyade vårt hem, fast jag fixade till badrummet med att byta färg på draperi, handdukar o matta. Det blev faktiskt stor förändring med enkla medel.
Usch så besvärligt du har det, min nacke ställde inte till så mycket...jag blev förlamad i armarn ett par veckor direkt när diskbråcket slog till, men det släppte ju så jag kunde jobba efter två veckor. kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

11 januari 2013 08:27

Kul att du gillar skylten också. Det blir verkligen förnyelse när man byter sånt i badrummet.Diskbråck har min man haft också haft och opererat sig för när han var 29 år. Härligt att du slapp operation och att det gick tillbaka

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

11 januari 2013 08:13

Den skylten var jätteläcker och passar ju perfekt där. Vad jobbigt med din yrsel mm. Hoppas du känner dig lite bättre nu! Jag gillar även ert nya barbord. Vi har en sån bänkskiva i badrummet som måste oljas in då och då. Det är fint!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 januari 2013 08:25

Den passar verkligen bra ;) Yrsel är ingen höjdare men det brukar släppa efter dagar av behandling. Kul att du gillar barnbordet och att ni har en sån skiva i toan. Det är ju detta med inoljningen som är jobbig men det blir fint.

Ha en skön dag
kramar

 
Vicke

Vicke

11 januari 2013 08:16

inte kul med alla dina besvär, men jag hoppas att du får en fin dag iaf

Ps, skylten var fin

http://vickesfunderingar.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 januari 2013 08:24

Tack för dina ord. Det känns bättre på morgonen och då är tankarna lite klarare.

Ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards