Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Bloggvila!

Av Malin wiper - 7 januari 2013 17:30


    





I dag när jag tog en promenad och sen gick in till samhället så var jag så yr så jag precis som drogs till vänster av vägen, och måste hela tiden parera mot mitten av gångbanan. Vi har hållit på med för mycket hemma just nu och då kan det bli så eftersom jag har min nackskada. Jag tar även många snedsteg så nån kan ju tro att jag är på lyran...      Jag känner mig tvingad att ta några dagars bloggpaus för att behandla min nacke lite extra igen,  och vila mig från datan så det inte tar sån tid att få ordning på detta. Det var länge sen jag behövde gå på akupunktur.



 



 



  

 

 
 
Cattis

Cattis

7 januari 2013 18:45

Det där känner jag igen med yrseln och att man dras åt ett visst håll.
Sen brukar mitt högra ben inte vilja ha styrka samtidigt så det blir lite kaos åt båda hållen.
Du gör helt rätt i att ta en bloggvila och ta det lugnt ett tag så det går över.
Jag vet hur mycket tid det tar att blogga och jag tror jag har skrivit det innan men jag gör det igen.
- Du måste hålla dig till bara ett blogginlägg om dagen.
Jag säger det för din egen skull.
Vill ju att du ska må bra.
Jag bloggade mycket förr och satt även vid datorn jättemycket men idag kan jag knappt sitta alls.
Ett blogginlägg tar sin tid och jag har tvingat mig själv att aldrig blogga mer än en gång per dag.
Går det en dag eller 2 då jag inte orkar alls så tänker jag inte på det.
Det får aldrig bli ett tvång att blogga utan man ska göra det i den mån man kan och orkar. Även hur roligt det är.

Kram vännen och sköt om dig väl nu.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

8 januari 2013 08:20

Då är jag inte ensam om den konstiga känslan. Jag kan även bli lite stel i ansiktet och känna att jag har lite svårare för att prata än om det inte märks utåt. Du skriver så förståndigt och fint omtänksamma du. Jag har lite bekymmer med min personlighet när jag tycker nåt är kul så blir jag lätt besatt. Vet att det inte är bra och har försökt flera gånger att dra ner på bloggandet. Jag har till och med haft ett halvårs uppehåll innan jag började blogga här. Det gick ändå rätt lång tid innan jag gick med på fb. Har inte heller engagerat mig på varken twitter eller musiksajter mfl så jag har valt bort mycket. Du har helt rätt i det du skriver och jag skall fundera på hur jag skall lägga upp detta så jag mår bättre. Jag får ju inget annat gjort när jag sitter vid datan så mycket.

Tack för din fina kommentar goa du

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

7 januari 2013 21:56

Ta hand om dig nu gumman.... *rädd om dig*

Usch ja,, dessa snestegen är hemska,, händer att det svänger till med mig också ibland,, min fibro ställer till det,, men jag tycker det har blivit oftare sedan jag hade mina 2 tia-attacker också... :-(

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 januari 2013 08:21

Tack snälla du för din omtänksamma kommentar. Jag får skylla mig själv som tar i för mycket och även blir för besatt av bloggen. Hemskt att du haft två tior kära vän. Fibro ställer ju också till det.

Ha en skön dag
kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

7 januari 2013 22:23

Gokväll fina du. Nu är jag tillbaka igen efter min bloggpaus
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

8 januari 2013 08:21

Då får jag säga God morgon. Skönt att du är tillbaka. Jag kommer till din blogg efter min bloggvila

Ha det bra
kramar

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

7 januari 2013 23:29

Tack så mycket för din fina tillbaka kommentar:)

Jobbigt att du också ha problem med nacken, samma här:( Vad är det för skada du har?

Haha tack, själv vet jag inte om jag har så mycket disciplin vad det gäller min träning, men jag försöker så gott jag kan och jag antar att det är huvudsaken.

Var rädd om dig nu och ta hand om nacken.
Kram

http://patriciac.blogg.se

Malin wiper

8 januari 2013 08:23

Tack själv för din fina kommentar. Jag har haft en wiplasskada i 22 år men visste det inte förrens det gått 15 år och då gick jag in i väggen. Tråkigt att du också har en nackskada. Jag tycker du är jätteduktig som motionerar och sköter dig.

Var rädd om dig själv och tack för din omtanke

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

8 januari 2013 08:25

Jag hoppas att du verkligen tar dig tid för en vila och avkoppling från datorn. Jag håller med Cattis om att du (trots att du har en jättefin och trevlig blogg) kanske måste bestämma dig för att ha ett inlägg per dag. Du måste ju lägga ner enormt mycket tid på att lägga in bilder och text i flera inlägg. Det kan bli för mycket för dina besvär och det är det väl inte värt. Jag vet så svårt det är när man tycker något är roligt. Då är det svårt att låta bli ...

Hälsan framför allt! Jag vet hur jag själv mår och reagerar när jag sitter här för ofta. Kroppen skriker åt mig och jag måste till slut lyssna ... om än motvilligt.
Sköt om dig och låt kroppen få bestämma! Kramar och omtanke till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 januari 2013 08:32

Tack för din fina och så sanna kommentar. Du är så omtänksam vännen. Jag måste få kontroll över detta och hitta en balans som passar mig. Jag blir lätt besatt när jag tycker nåt är roligt. Tänk att man aldrig lär sig :)

Du har så rätt så att man måste tänka på hälsan, speciellt när man har diagnoser och blivit sjuk av stress.

Tack för dina ord
Sköt om dig själv

Stor kram

 
helga

helga

8 januari 2013 09:24

Det är nog bäst att du vilar som sagt! Kramar till dig!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 januari 2013 14:03

Tack snälla du. Jag tar det lugnt.

Ha en fin dag
kram

 
Pisan

Pisan

8 januari 2013 09:42

Ta nu väl hand om dig vännen! Bloggen kan vänta. Huvudsaken är att du mår bra. Puss & kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 januari 2013 14:04

Det skall jag göra goa du. Bloggen finns ju kvar som du säger och jag kommer nog att ta återkommande bloggvilor emellanåt.

Puss & kram till dig också min vän

kramar

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

8 januari 2013 13:16

Jag har också whiplash eller jag vet inte om jag ska tro det, men det var vad läkaren sa. Fick gå hos en sjukgymnast men mer hjälp har jag inte fått via vården och inte hjälpte sjukgymnasten mig speciellt mycket heller så valde att sluta där. Vissa perioder är hemska, och kanske borde jag inte träna som jag gör då, men jag känner att jag måste. Jag hoppas jag inte förvärrar min situation allt för mycket.

Stor kram

http://patriciac.blogg.se

Malin wiper

8 januari 2013 14:08

Tråkigt att du också har en wiplash. Har du fått magnetröntgen?. Jag har själv haft tur som bor i ett bra samhälle där det funkar fortfarande och man får bra hjälp. Du får nog vara försiktig med träningen när det gäller styrketräning för man måste först stärka musklerna och det tar tid. Jag har fått sluta med hantlar. Det beror nog på vadför träning du gör. Man får inte belasta nacken för mycket men till en viss gräns och rätt träning så skall det går bra. Jag gör nackstretching och det hjälper mig att få bättre rörlighet men jag slarvar ibland och det måste göra regelbundet.

Stor kram

 
Ingen bild

Bosse Lidén

8 januari 2013 19:02

Har läst alla goda råd du fått av dina vänner. Håller med dem allihop. Du måste vara rädd om dig själv. Känner igen mig själv i mycket av det du skriver. Sköt om dig.

Malin wiper

8 januari 2013 20:20

Tack snälla du. Tråkigt att du har såna besvär också.

Jag tar det lugnt nu och behandlar mig

Ha en fin kväll
Malin

 
Ingen bild

Herr T

9 januari 2013 20:39

Jag pysslar om min yra juvel och försöker hjälpa henne men det är extra besvärligt just nu med hennes nacke.

Malin wiper

9 januari 2013 21:08

Det gör du med den äran min härliga Mr T ;)

Puss & kram älskling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards