Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 24 mars 2012 07:00

Jag hade ett ärende in på Mimmis Magasin i går och då passade jag på att fota lite. Klicka här för att komma in på deras hemsida



Man känner att påsken är i antågande när man ser dessa "Cult design" insatser. Jag köpte själv en ny till min ljushållare på soffbordet. Den fick jag av min man för nåt år sedan på "Alla hjärtans dag".


Så här ser ljushållaren ut som jag fick av min man förra året. Jag köpte denna gula insats med vita prickar som passar till påsken. Den som satt i när jag fick den av min man var vit och röd med ett hjärta på. 

Vi köpte även en ny flaska för diskmedel från "Cult design" eftersom den förra gick sönder häromdan när den gled ur mina händer och slogs sönder mot diskhokanten. Denna är mörkblå och den förra var lite mosaikmönstrad. 

 


Här står Mimmi och pratar med min man.


Mimmi hade detta jätteläckra halssmycke på sig och det har hon köpt i USA när hon var där för ett tag sen. Hennes jumper passade ypperligt till halsbandet.



Även detta snygga armband har hon köpt i USA. Hon säger att det är mycket billigare att handla där än här i Sverige.



Här ser ni hennes dotter Helena som slår in ett paket till mig som jag skall ge bort. Hon har en jätteläcker halsduk och så snyggt knuten. Tyvärr så syns det inte så tydligt på bilden. Det är alltid så roligt att gå in på den fina butiken för dom är så härliga och det finns så mycket att kolla på och så snyggt dekorerat av Helena. Mimmi är så bra på att köpa in rätt grejer och en sån bra blandning så det finns nåt för alla.



Det fanns en massa ramsor förr och man rimmade på olika färger. Då hette det att gult är fult men det kan jag inte hålla med om. Blått är flott och rött är sött. grönt är skönt osv.



Lite hängande garn och lite färdigstickat



Tyg med koppar, tekannor och hjärtan



Ett nytt tyg och så snyggt



Detta är en färgstark vaxduk


Ytterligare ett nytt tyg 



Dom hade en bok där till försäljning som skrivits av Anna Braw (Red) & Carine Johansson. Dom kommer från Skillingaryd. Klicka här för att komma in på författarinnans fantastiska hemsida. Jag har satt in en länk till hennes sida på höger menyrad under: Jag rekommenderar



Här sitter mor och dotter som skrivit boken. Helena hade klistrat upp tidningsartikeln där det står om dom. 

 
 
Cattis

Cattis

24 mars 2012 08:23

Vilka fina gardintyger. Hade man haft råd så hade jag nog köpt varje sort och så bytt en gång i veckan. :))))

Ja nu märks det att påsken är nära och jag hade tänkt vänta tills dess innan jag köper penseér men nu är det så fint väder så det får bli idag. Vill ha något som lyser upp utanför.
Ska du ha lite växter på din balkong?

Kram vännen och ha en skön lördag.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

24 mars 2012 09:00

Ja du dom är verkligen fina och dom får hem nya lite då och då. I dag har vi lite disigt och kallare men det skiner säkert upp under dagen

Vi skall ha balkonlådor på vår balkong och lite annat pynt.

Ha en jättefin lördag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards